Επανέρχεται στα επίπεδα προ πανδημίας η καθημερινή χρήση αεροσκαφών, καθώς ο κλάδος των αεροπορικών μεταφορών διανύει μια περίοδο ανάκαμψης.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Σύμφωνα με το EUROCONTROL, η ιδιοκτησία και η μίσθωση (leasing) αεροσκαφών αποτελούν σημαντικό κόστος για τις αεροπορικές εταιρείες, επομένως πρέπει να πραγματοποιούν όσο το δυνατόν περισσότερες πτήσεις την ημέρα «για να υπάρξει κάποιου είδος απόσβεση»
Κατά τη διάρκεια της ύφεσης στον κλάδο λόγω του COVID-19, το γεγονός αυτό υποσκελίστηκε από πιο επείγουσες ανάγκες, παρόλα αυτά, με τη ζήτηση ανακάμπτει, υπάρχει μια επιστροφή στα προ κορωνοϊού επίπεδα.
Σε γράφημα που ακολουθεί αποτυπώνονται οι ημερήσιες πτήσεις που πραγματοποίησε κάθε αεροσκάφος αεροπορικής εταιρείας, το οποίο ήταν ενεργό τις εβδομάδες που μεσολάβησαν μετά την περίοδο του Πάσχα.
Τα αεροσκάφη ευρείας ατράκτου, που πραγματοποιούν σε μεγάλο βαθμό σε πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, εκτελούν κατά μέσο όρο μία πτήση μετ’ επιστροφής κάθε μέρα.
Όπως επισημαίνεται, η Turkish Airlines χρησιμοποιεί επίσης ορισμένα αεροσκάφη φαρδιάς ατράκτου σε δρομολόγια μικρών αποστάσεων, επομένως εκτελεί χαμηλότερη μέση απόσταση διαδρομής.
Όσον αφορά τα αεροσκάφη στενής ατράκτου, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ορισμένοι low cost αερομεταφορείς τα πραγματοποιούν για τις περισσότερες πτήσεις τους (σ.σ. συνήθως 6 πτήσεις την ημέρα).
Επίσης, σύμφωνα με το EUROCONTROL, «δεν αποτελεί έκπληξη ούτε το γεγονός ότι είναι διπλά στον αριθμό, καθώς η επιστροφή του πληρώματος και του αεροσκάφους στην αεροπορική βάση στο τέλος της ημέρας εξοικονομεί πόρους από το κόστος διανυκτέρευσης.
Τα αεροσκάφη με κινητήρες συνήθως εξυπηρετούν μικρές περιφερειακές, άγονες διαδρομές ή και τα δύο. Αυτό επιτρέπει ακόμη περισσότερες πτήσεις την ημέρα, αλλά αυτή η αγορά δεν έχει ακόμη ανακάμψει και αργότερα μέσα στο έτος θα περιμέναμε να δούμε 1 ή 2 επιπλέον πτήσεις την ημέρα από την πλειονότητα των αεροπορικών εταιρειών της κατηγορίας αυτής».