Ο ρωσο-ουκρανικός πόλεμος, η όξυνση των σχέσεων μεταξύ Ρωσίας – ΕΕ και το κλείσιμο του εναέριου χώρου της ΕΕ στα ρωσικά αεροσκάφη έχει συνέπειες (και) στον ελληνικό τουρισμό.
Του Φώτη Φωτεινού
Εάν δεν αλλάξει κάτι δραματικά στο μεσοδιάστημα, τη θερινή περίοδο θα ελαχιστοποιηθούν οι Ρώσοι τουρίστες προς την Ελλάδα.
Αναμφίβολα απώλειες θα έχουν και το αεροδρόμιο της Αθήνας και τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport Greece.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που συνέλεξε το metaforespress.gr, το 2019 η ρωσική αγορά αποτέλεσε την 9η μεγαλύτερη «δεξαμενή» επιβατών για την Fraport Greece, με 706.080 επιβάτες.
Αντίστοιχα, το 2021, στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport Greece διακινήθηκαν σχεδόν 155.000 επιβάτες από τη Ρωσία.
Τα μεγέθη του 2019 και του 2021 δεν είναι συγκρίσιμα, καθώς η διετία 2020 – 21 χαρακτηρίστηκε από την εκδήλωση της πανδημίας του Covid – 19 και τους αεροπορικούς περιορισμούς (μεταξύ άλλων) από / και προς τη Ρωσία.
Επίσης, το 2021 ανέστειλε τη λειτουργία της και η Ellinair, η οποία είχε έδρα τη Θεσσαλονίκη και στηριζόταν στον ρωσικό τουρισμό.
Έπειτα από την απαγόρευση του εναέριου χώρου της ΕΕ και της Ελλάδας στα ρωσικά αεροσκάφη και αεροδρόμια, η Fraport Greece απώλεσε τις πτήσεις από 8 εταιρείες και συγκεκριμένα από τις Aeroflot, Nord Star, Nord Wing Airlines, Rossiya Airlines, Royal Flight Airlines, S7, Utair και Ural, ενώ ανεστάλησαν και οι πτήσεις των AEGEAN και SKY express.
Πήραν ήδη 179,5 εκατομμύρια ευρώ βαφτίζοντας την πανδημία ως “γεγονός ευθύνης δημοσίου” (!!!)…τα δημοσιεύματα αυτά προετοιμάζουν το έδαφος για να πάρουν “αποζημίωση” και για τον πόλεμο στην Ουκρανία…