Κάποτε «έσφυζε» από ζωή. Κάποτε «έσφυζε» από αεροσκάφη και τεχνικούς. Κάποτε αποτελούσε ένα από τα «ισχυρότερα χαρτιά» της κρατικής Ολυμπιακής Αεροπορίας.
Του Φώτη Φωτεινού
Ωστόσο, από τα τέλη του 2012 έως σήμερα, η μεγάλη τεχνική βάση της «παλιάς» ΟΑ και της μετέπειτα Olympic Engineering παραμένει ένα «άδειο κουτί». Θα αναβιώσει; Είναι αρκετά πιθανό.
Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες και του metaforespress.gr, το αεροδρόμιο της Αθήνας βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την AEGEAN για τη μίσθωση της τεχνικής βάσης έως το 2046, οπότε λήγει και η νέα σύμβαση παραχώρησης του αεροδρομίου.
Εάν επέλθει η συμφωνία, με κυριότερο σημείο το ενοίκιο, και οι δυο θα βγουν «κερδισμένοι»: Και ο ΔΑΑ, που χρόνια τώρα προσπαθεί να αξιοποιήσει το μεγάλο αυτό ακίνητο (στο παρελθόν μάλιστα υπήρξε και δικαστική διένεξη με τη MIG), αλλά και η AEGEAN.
Για την αεροπορική, η τυχόν μίσθωση του μεγάλου υποστέγου, έκτασης 73.000 τ.μ. (σύμφωνα με αεροπορικούς αναλυτές μπορεί να φιλοξενήσει από 8 – 12 αεροσκάφη) φανερώνει τις προσπάθειες της για την ενίσχυση των υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης, οι οποίες συγκεντρώνουν πλέον αυξημένες ανάγκες, λόγω της μεγέθυνσης της εταιρείας και της προμήθειας των 46 νέων αεροσκαφών Airbus A320-321neo.
H AEGEAN διαθέτει τρεις τεχνικές βάσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο. Ο κεντρικός σταθμός της τεχνικής βάσης βρίσκεται στο αεροδρόμιο της Αθήνας και διαθέτει δύο υπόστεγα.
Το μεγάλο υπόστεγο της AEGEAN στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» (βρίσκεται στην αντίθετη πλευρά από τη μεγάλη τεχνική βάση της «παλιάς» ΟΑ) εγκαινιάστηκε τον Ιανουάριο του 2009, διαθέτει έκταση 4.800 τ.μ. και χωρητικότητα δυο Airbus Α321.
Επίσης, στο αεροδρόμιο της Αθήνας και στο κτίριο 57 λειτουργεί το δεύτερο υπόστεγο, το οποίο καλύπτει τις ανάγκες συντήρησης του στόλου της Olympic Air.
Κατά τη θερινή περίοδο, λειτουργούν πέντε επιπλέον σταθμοί σε Ρόδο, Κέρκυρα, Κω, Καλαμάτα και Χανιά, με μηχανικούς από το σταθμό της Αθήνας, προκειμένου να εξυπηρετήσουν την αυξημένη επιβατική κίνηση.
Σύμφωνα με αεροπορικούς αναλυτές, η τυχόν μίσθωση του μεγάλου υποστέγου της «παλιάς» ΟΑ, όχι μόνο θα καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες της AEGEAN, αλλά δύναται να της επιφέρει και πρόσθετα έσοδα από τυχόν συνεργασίες με άλλες εταιρείες για τεχνική υποστήριξη.