Η αεροπορική βιομηχανία δεν θα μπορέσει να επιστρέφει στα προ-κορωνοϊού επίπεδα γρήγορα, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Deutsche Lufthansa AG.
Όπως προβλέπεται, θα χρειαστούν μήνες μέχρι να αρθούν εντελώς οι παγκόσμιοι περιορισμοί και χρόνια ώσπου η παγκόσμια ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια να επιστρέψει στα προ κρίσης επίπεδα.
Βάσει αυτής της εκτίμησης, το Εκτελεστικό Συμβούλιο αποφάσισε να θέσει σε εφαρμογή εκτεταμένα μέτρα για να περιορίσει μακροπρόθεσμα τη δυναμικότητα πτήσεων και τις λειτουργίες διοίκησης.
Η απόφαση που πάρθηκε πρόκειται να επηρεάσει σχεδόν όλες τις λειτουργίες πτήσεων του ομίλου Lufthansa.
Στη Lufthansa, εκτός λειτουργίας θα βγουν 6 Airbus A380 και 7 A340-600, καθώς και 5 Boeing 747-400, ενώ 11 Airbus A320 θα αποσυρθούν από τις σύντομης διάρκειας (short-haul) πτήσεις.
Για τα 6 A380 είχε ήδη δρομολογηθεί η πώλησή τους στην Airbus το 2022, ενώ για την απόσυρση των 7 A340-600 και 5 Boeing 747-400 η απόφαση ελήφθη με βάση τα περιβαλλοντικά και τα οικονομικά μειονεκτήματα που παρουσιάζουν αυτοί οι τύπου αεροσκαφών.
Με αυτή την απόφαση, η Lufthansa πρόκειται να μειώσει τη δυναμικότητα των κομβικών αεροδρομίων της σε Φρανκφούρτη και Μόναχο.
Επιπλέον, η Lufthansa Cityline θα αποσύρει ακόμη τρία Airbus A340-300. Από το 2015, ο περιφερειακός αερομεταφορέας πραγματοποιεί πτήσεις σε long-haul τουριστικούς προορισμούς για λογαριασμό της Lufthansa.
Επίσης, η Eurowings σχεδιάζει να μειώσει τον αριθμό των αεροσκαφών της κατά περίπου 10 αεροσκάφη Airbus A320 στο κομμάτι των μικρής διάρκειας πτήσεων, ενώ μείωση θα υπάρχει και στο κομμάτι των long-haul πτήσεων, το οποίο εκτελείται εμπορικά από τη Lufthansa.
Επιπλέον, θα επιταχυνθεί η απόφαση που είχε παρθεί πριν από την κρίση για ομαδοποίηση των λειτουργιών πτήσεων της Eurowings κάτω από μια μονάδα.
Παράλληλα, η Germanwings θα προχωρήσει σε παύση λειτουργίας των πτήσεων της.
Τα προγράμματα αναδιάρθρωσης που είχαν ξεκινήσει με τις Austrian Airlines και Brussels Airlines θα εντατικοποιηθούν λόγω του κορωνοϊού, με τις δύο εταιρείες να βρίσκονται σε διαδικασία μείωσης του στόλους τους.
Η SWISS International Air Lines θα προσαρμόσει το μέγεθος του στόλου της με την καθυστέρηση της παράδοσης των νέων αεροσκαφών short-haul πτήσεων, αλλά και με την απόσυρση παλιότερων αεροσκαφών.
Τέλος, οι αεροπορικές εταιρείες του ομίλου Lufthansa έχουν ήδη σταματήσει όλες τις μισθώσεις που είχαν με άλλες αεροπορικές εταιρείες.