Το αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών επέβαλε πρόστιμο 1 εκατ. δολ. στην LATAM Airlines Group SA, καθώς η αεροπορική και οι θυγατρικές της δεν προχώρησαν εγκαίρως σε επιστροφές χρημάτων στους επιβάτες για πτήσεις στις ΗΠΑ.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Όπως μετέδωσε το Reuters, το υπουργείο από τον Μάρτιο του 2020 έγινε αποδέκτης πάνω από 750 καταγγελιών σύμφωνα με τις οποίες η LATAM, ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας στη Λατινική Αμερική, απέτυχε να προχωρήσει έγκαιρα σε επιστροφές χρημάτων μετά την ακύρωση πτήσεων από ή προς τις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τους καταγγέλλοντες, η LATAM ανέφερε ότι χρειάστηκε περισσότερες από 100 ημέρες για να επεξεργαστεί χιλιάδες αιτήματα επιστροφής χρημάτων για πληρωμή.
Από την πλευρά της, η αεροπορική εταιρεία δήλωσε σύμφωνη με το ύψος του προστίμου και την αποπληρωμή του, ενώ πρόσθεσε ότι ήταν «μέρος ενός συνεχιζόμενου ελέγχου του αμερικανικού υπουργείου σε πολλές αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται εντός ή και εντός των ΗΠΑ και έχουν λάβει πρόστιμα για τον ίδιο λόγο, καθυστερήσεις στην επιστροφή χρημάτων για αχρησιμοποίητα εισιτήρια σε πτήσεις που ακυρώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας».
Σύμφωνα με το Reuters, η LATAM έχει ήδη επενδύσει 2 εκατ. δολ. σε μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα για την ταχύτερη επεξεργασία των επιστροφών χρημάτων, καθώς και άλλα 2 εκατ. δολ. μόνο το 2023 για να επιταχυνθούν οι αιτήσεις επιστροφής χρημάτων.
Λόγω του COVID, η αεροπορική έπρεπε να ακυρώνει πάνω από 1.100 πτήσεις καθημερινά, με τα αιτήματα επιστροφής χρημάτων να τετραπλασιάζονται, σύμφωνα με την LATAM, η οποία προχώρησε τόσο σε υποβολή αιτήματος πτώχευσης όσο και σε απολύσεις χιλιάδων εργαζομένων.