Μεγάλα διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία δεσμεύτηκαν να ενημερώνουν καλύτερα τους καταναλωτές για τα δικαιώματά τους όταν οι αεροπορικές ματαιώνουν πτήσεις και να επιστρέφουν το αντίτιμο του εισιτηρίου εντός 7 ημερών από τη στιγμή που το εισπράττουν από τις εταιρείες, που σημαίνει ότι οι καταναλωτές θα εισπράττουν το ποσό εντός συνολικά 14 ημερών.
Ειδικότερα, κατόπιν διαλόγου με την Κομισιόν και τις εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών (δίκτυο CPC), οι εταιρείες Edreams ODIGEO, Etraveli Group και Kiwi.com δεσμεύτηκαν να ενημερώνουν καλύτερα τους καταναλωτές για τα δικαιώματά τους όταν οι αεροπορικές εταιρείες ματαιώνουν πτήσεις και να επιστρέφουν το αντίτιμο του εισιτηρίου εντός 7 ημερών από τη στιγμή που το εισπράττουν από τις αεροπορικές εταιρείες, πράγμα που σημαίνει ότι οι καταναλωτές θα εισπράττουν το ποσό εντός συνολικά 14 ημερών.
Σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ για τα δικαιώματα των επιβατών, όταν οι αεροπορικές ματαιώνουν μια πτήση, υποχρεούνται να επιστρέφουν το αντίτιμο του εισιτηρίου εντός 7 ημερών εφόσον ο επιβάτης επιλέξει την επιστροφή του αντιτίμου της πτήσης. Ωστόσο, αεροπορικά εισιτήρια αγοράζονται και μέσω ενδιάμεσων φορέων (διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτορείων). Χάρη στον προαναφερθέντα διάλογο, οι τρεις μεγαλύτεροι ενδιάμεσοι φορείς αεροπορικών εταιρειών στην Ευρώπη πλέον παρέχουν σαφήνεια για τις περιπτώσεις αυτές: οι καταναλωτές θα λαμβάνουν την επιστροφή των χρημάτων τους εντός το πολύ 14 ημερών. Το βήμα αυτό συμβάλλει επίσης στη δημιουργία δίκαιων και ισότιμων όρων ανταγωνισμού στον κλάδο των αεροπορικών μεταφορών.
Οι τρεις μεγάλοι ενδιάμεσοι φορείς αεροπορικών εταιρειών συμφώνησαν να αλλάξουν τις πρακτικές τους πριν από την επερχόμενη θερινή περίοδο διακοπών, δηλαδή έως τις 30 Ιουνίου 2023.