«Ξέσπασε» η Aegean Ailrines. Ο αντιπρόεδρος της εταιρείας, Ευτύχης Βασιλάκης, σε δήλωσή του, σχετικά με τις προοπτικές εξέλιξης των αερομεταφορών, επέκρινε την αύξηση του ΦΠΑ στις αερομεταφορές από το 13% στο 23%, καυτηριάζοντας παράλληλα τις καθυστερήσεις στην ανανέωση της σύμβασης παραχώρησης του «Ελ. Βενιζέλος».
Η παρέμβαση του κ. Βασιλάκη έρχεται μετά τη δημοσιοποίηση των ζημιογόνων οικονομικών αποτελεσμάτων πρώτου εξαμήνου της εταιρείας, αλλά και της χθεσινής ανακοίνωσης της Ryanair περί συρρίκνωσης 2% των διαθέσιμων θέσεων στην Ελλάδα, το καλοκαίρι του 2017, λόγω μη ευέλικτης τιμολογιακής πολιτικής στα εγχώρια αεροδρόμια.
Πάντως, ο αντιπρόεδρος της Aegean χαρακτήρισε θετική εξέλιξη την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport, τονίζοντας ότι αποτελεί παράδειγμα, που συνδυάζει την ανταγωνιστικότητα και την ποιότητα, σε λειτουργία με τις δημοσιονομικές προτεραιότητες της χώρας.
Η δήλωση του Ευτ. Βασιλάκη
«Η Aegean, μετά την εξαγορά της Olympic Air το 2013, επένδυσε συνειδητά στη στήριξη του τουρισμού, προσθέτοντας 4,5 εκατομμύρια επιπλέον θέσεις ετησίως και πάνω από 50 νέους προορισμούς.
Ταυτόχρονα, είναι η μόνη εταιρεία που προσφέρει πάνω από 300 εκατ. άμεσα έσοδα σε φορείς τους δημοσίου.
Ανάπτυξη έχει φέρει σε μικρότερο βαθμό και η επένδυση άλλων εταιρειών στην χώρα μας.
Η αναπτυξιακή πορεία όμως του τουρισμού και των αερομεταφορέων δεν μπορεί να είναι ανεξάρτητη από τις επιλογές της Πολιτείας.
Μέσα σε ένα χρόνο, ο ΦΠΑ για τις αερομεταφορές “πέταξε” από το 13% στο 24%, φτάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο στην Ευρώπη, στην χώρα που τον χρειάζεται χαμηλά, περισσότερο από κάθε άλλη, λόγω των νησιών.
Παράλληλα, εδώ και πάρα πολλά χρόνια, η πολιτεία και η αγορά έχει αναγνωρίσει ότι οι χρεώσεις στο αεροδρόμιο της Αθήνας, λόγω της μικρής διάρκειας της σύμβασης, είναι σε πολύ υψηλότερα επίπεδα από ανταγωνιστικά αεροδρόμια της Νότιας Ευρώπης. H επέκταση όμως για μια γενναία μείωση των τελών εκκρεμεί.
Λύσεις υπάρχουν. Η σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, προς την εταιρία Fraport, με σημαντικό τίμημα για το δημόσιο, δέσμευση των επενδυτών για βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας, αλλά και χρεώσεις που υποχρεώνεται να κρατήσει ο επενδυτής σε ανταγωνιστικά επίπεδα, δείχνει ότι υπάρχει δρόμος που συνδυάζει την ανταγωνιστικότητα και την ποιότητα, σε λειτουργία με τις δημοσιονομικές προτεραιότητες της χώρας μας.
Για να συνεχισθεί η ανάπτυξη της AEGEAN, αλλά και των άλλων αερομεταφορέων πρέπει να αντιστραφούν τα λάθη που μειώνουν την ανταγωνιστικότητα (ΦΠΑ, κόστος Αθήνας), είτε είναι παλιά, είτε είναι πρόσφατα!
Αλλιώς, θα έχουμε στασιμότητα ή και υποχώρηση. Η δική μας διάθεση είναι πάντα στην εξέλιξη και στην ανάπτυξη, αλλά δεν αρκεί».