Ξεκινά η αξιοποίηση των 23 κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων, καθώς το υπουργείο Μεταφορών προσλαμβάνει χρηματοοικονομικό σύμβουλο.
Του Φώτη Φωτεινού
Ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος (θα επιλεγεί μια εταιρεία εκ των Grant Thornton, Λάμδα Χρηματοοικονομικοί Σύμβουλοι, Διαδικασία Σύμβουλοι Επιχειρήσεων) θα βοηθήσει την Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης (Δ16) του υπουργείου, στη διαδικασία σχεδιασμού και διενέργειας της σύμβασης αξιοποίησης για την ανάπτυξη των αεροδρομίων Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Ν. Αγχιάλου, Καλαμάτας, Άραξου, Λήμνου, Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελόριζου.
Σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, η αξιοποίηση των 23 κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία είναι σήμερα υπό τον έλεγχο της ΥΠΑ, θα γίνει με το μοντέλο ΣΔΙΤ.
Δηλαδή, δεν θα ακολουθηθεί το μοντέλο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που κατέληξαν στη Fraport Greece (τα αεροδρόμια αυτά παραχωρήθηκαν εξ ολοκλήρου για περίοδο 40 ετών έως το 2057), αλλά το μοντέλο ΣΔΙΤ, κάτι το οποίο σημαίνει ότι θα παραχωρηθούν επιμέρους εμπορικές δραστηριότητες, με το δημόσιο να διατηρεί την ιδιοκτησία των αεροδρομίων, ενώ δεν αποκλείεται και η λύση των συστάδων (αξιοποίηση ομάδων αεροδρομίων ή ακόμα και του συνόλου).
Πιθανότατα, για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας επιλεγεί η διενέργεια ξεχωριστού διεθνούς διαγωνισμού στα πρότυπα του αντίστοιχου στο Καστέλι της Κρήτης, όπως είχε αποκαλύψει, με δήλωσή του στο metaforespress.gr, o υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
Όλα τα ανωτέρω θα εξαρτηθούν από τις προτάσεις που καταθέσει ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος, σε συνδυασμό με το ιδιωτικό επενδυτικό ενδιαφέρον.
Στο ακόλουθο video του metaforespress.gr, ο υπουργός Μεταφορών περιγράφει το μοντέλο αξιοποίησης των κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων.