Σημαντικό ενδιαφέρον εκδηλώθηκε για την κάλυψη των θέσεων διοικητή και υποδιοικητών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Του Φώτη Φωτεινού
Σύμφωνα με πληροφορίες του metaforespress.gr, οι αιτήσεις για την κάλυψη της θέση του διοικητή και των δυο υποδιοικητών (υποδιοικητής Αεροναυτιλίας και υποδιοικητής Διαχείρισης Αερολιμένων και Υδατοδρομίων) ξεπέρασαν τις 40.
Μάλιστα, υπάρχουν περιπτώσεις που κάποιος υποψήφιος εκδήλωσε ενδιαφέρον για τη θέση του διοικητή και για θέση υποδιοικητή.
Όταν ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία, θα ακολουθήσει η πρόσκληση ενδιαφέροντος για την θέση του διοικητή της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), ενώ στόχευση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να συντελεστεί εύρυθμα και αποδοτικά ο διαχωρισμός της ΥΠΑ και της ΑΠΑ.
Σημειώνεται ότι η νεοσύστατη Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας έχει ως αποστολή την άσκηση ρυθμιστικών, κανονιστικών και εποπτικών αρμοδιοτήτων στο τομέα των αερομεταφορών, της αεροναυτιλίας και των τελών των αερολιμένων, όντας ο οικονομικός ρυθμιστής της αγοράς αερομεταφορών.
Από την άλλη πλευρά, η ΥΠΑ αποτελεί τον «Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας και Διαχείρισης Αερολιμένων και Υδατοδρομίων», έχοντας υπό τον έλεγχό της τα λοιπά περιφερειακά αεροδρόμια που δεν περιήλθαν στη διαχείριση της Fraport Greece.
Γιατί πρέπει να επαναληφθεί η διαδικασία επιλογής στην ΑΠΑ, αφού έχει ήδη ολοκληρωθεί η επιλογή Διοικητή και Εκτελεστικού Συμβουλίου ΑΠΑ από ανεξάρτητη επιτροπή του ΑΣΕΠ; Η προκήρυξη δεύτερης διαδικασίας θα είναι προδήλως παράνομη, αφού έχει προηγηθεί ήδη μια νόμιμη. Θα καταπέσει εύκολα στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Η όλη χρονοτριβή και τα “μαγειρέματα” δείχνουν μια προσπάθεια να μην γίνει “εύρυθμος και αποδοτικός” διαχωρισμός της ΑΠΑ από την ΥΠΑ σύμφωνα με τις επιταγές του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια της Αεροπορίας (EASA).