Το Ευρωδικαστήριο αποφάνθηκε ότι οι αεροπορικές εταιρείες οφείλουν να αποζημιώνουν τους επιβάτες τους για καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων, ακόμη και αν αυτές οφείλονται σε απεργίες που πραγματοποιεί το προσωπικό των εταιρειών.
Οι αεροπορικές πλέον έρχονται αντιμέτωπες με ένα κύμα αξιώσεων, καθώς αυτή η απόφαση ισχύει για όλες τις προηγούμενες και τις νέες απεργίες.
Σύμφωνα με τον Christian Nielsen, επικεφαλής του νομικού τμήματος AirHelp «μέχρι τώρα, οι απεργίες των αεροπορικών εταιρειών θεωρούνταν έκτακτες περιστάσεις που ουσιαστικά απαλλάσσουν τις αεροπορικές από το καθήκον να πληρώνουν αποζημίωση.
Πρόσφατα, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποφάσισε ότι ακόμη και μία παράνομη απεργία δεν αποτελεί έκτακτο περιστατικό.
Έτσι, από εδώ και πέρα, οι αεροπορικές οφείλουν να αποζημιώνουν τους επιβάτες τους με έως €600 ανά άτομο, εάν έχουν επηρεαστεί από καθυστερήσεις ή ακυρώσεις πτήσεων λόγω απεργιών από το προσωπικό τους.
Αυτή την απόφαση ενισχύει σημαντικά το Ευρωπαϊκό Δίκαιο των επιβατών. Οι αεροπορικές θα έχουν να αντιμετωπίσουν ένα κύμα αξιώσεων, καθώς η απόφαση αυτή ισχύει για όλες τις προηγούμενες απεργίες, με τη διάταξη παραγραφής να αποτελεί το μόνο εμπόδιο».
Προβλήματα στην πτήση, αυτά είναι τα δικαιώματα των επιβατών
Σε περίπτωση καθυστέρησης ή ακύρωσης μίας πτήσης, και περιπτώσεις άρνησης επιβίβασης, οι επιβάτες έχουν το δικαίωμα να διεκδικήσουν οικονομική αποζημίωση έως και €600 ανά άτομο υπό ορισμένες συνθήκες.
Αυτό προϋποθέτει ότι το αεροδρόμιο αναχώρησης βρίσκεται εντός ΕΕ. Επιπλέον, η αιτία καθυστέρησης θα πρέπει να έχει προκληθεί από την αεροπορική εταιρεία. Το δικαίωμα για οικονομική αποζημίωση είναι απαραίτητο να έχει αξιωθεί εντός 3 ετών από την ημερομηνία καθυστέρησης της πτήσης.
Από την άλλη μεριά, έκτακτες περιστάσεις, όπως μία καταιγίδα, ή ένα ιατρικό περιστατικό, σημαίνουν ότι η αεροπορική εταιρεία απαλλάσσεται από την υποχρέωση αποζημίωσης των επιβατών.