Ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον προσέλκυσε ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας.
Αρχικό ενδιαφέρον για το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Πελοποννήσου κατατέθηκε από 4 σχήματα και συγκεκριμένα, τις κοινοπραξίες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – GMR Airports Limited, ΜΥΤΙΛHΝΑΙΟΣ – CORPORATION AMERICA AIRPORTS, Egis Airport Operation – AKTOR CONCESSIONS – Aéroports de la Cote d’Azur και FRAPORT AG – DELTA AIRPORT INVESTMENTS – ΠΗΛΕΑΣ.
Η αξιοποίηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας θα δώσει ισχυρή ώθηση στον τουρισμό, όχι μόνο της πόλης, αλλά και της κεντρικής και νότιας Πελοποννήσου, καθώς θα διευρύνει και αναβαθμίσει την αεροπορική σύνδεση της Καλαμάτας με σημαντικές ταξιδιωτικές αγορές του εξωτερικού.
Αντίστοιχα, ο υποψήφιος επενδυτής που θα πλειοδοτήσει στον διαγωνισμό αναμένεται, όπως και στις υπόλοιπες παραχωρήσεις αεροδρομίων της Ελλάδας, να καρπωθεί ένα ισχυρό cash flow, αλλά και κέρδη / μερίσματα.
Τα χαρακτηριστικά των 4 «μονομάχων»
Ποιοι είναι όμως οι «μνηστήρες» του αεροδρομίου της Καλαμάτας; Έχουν σχέση με τις αερομεταφορές και τις παραχωρήσεις; Ανά κοινοπραξία, τα βασικά χαρακτηριστικά τους είναι τα ακόλουθα:
-Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την ινδική GMR Airports Limited είναι η ανάδοχος κοινοπραξία για το νέο αεροδρόμιο της Κρήτης, στο Καστέλι, το οποίο θα αποτελέσει το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ελλάδας (την 2η θέση διατηρεί σήμερα το υπάρχον αεροδρόμιο του Ηρακλείου, το «Ν. Καζαντζάκης»).
Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, το οποίο έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό σχεδόν 20%, έχει δυνατότητα διαχείρισης έως και 18 εκατ. επιβατών ετησίως (κατά την έναρξή του θα εξυπηρετεί 10 εκατ. επιβάτες, με πρόβλεψη τα 15 εκατ.).
-Η Fraport AG αποτελεί τη μητρική εταιρεία της Fraport Greeece, η οποία διαχειρίζεται τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας.
Μάλιστα, φέτος τα περιφερειακά αεροδρόμια της εταιρείας υπερ-απέδωσαν, αφού από τον Νοέμβριο κατάφεραν να ξεπεράσουν την ετήσια επίδοση του 2019.
Στο 11μηνο του έτους, η Fraport Greece διακίνησε 30,52 εκατ. επιβάτες, όταν στο 12μηνο του 2019 διακίνησε 30,15 εκατ. επιβάτες.
-Η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, θυγατρική της ΕΛΛΑΚΤΩΡ διαθέτει μεγάλη παρουσία σε παραχωρήσεις, κυρίως σε οδικές, όπως η Αττική Οδός, ο Μορέας, η Ολυμπία Οδός, η Γέφυρα και ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου.
Συμπράττοντας με την Egis επιδιώκει την εξασφάλιση μιας σημαντικής παραχώρησης και στις αερομεταφορές.
-Η ΜΥΤΙΛHΝΑΙΟΣ, η οποία «έχασε» τον διαγωνισμό για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, επιδιώκει το «come back» στην Καλαμάτα.
Η ανακοίνωση ότι η ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ κατέθεσε αρχικό ενδιαφέρον για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας έρχεται λίγες ημέρες μετά τις εξαγγελίες της εταιρείας περί «δυναμικής διείσδυσης» σε κατασκευές και παραχωρήσεις.
Σημειώνεται ότι η προεπιλογή των διαγωνιζομένων, η οποία θα σημάνει την έναρξη της δεύτερης φάσης της διαγωνιστικής διαδικασίας, αναμένεται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του α’ τριμήνου του 2023.