Η Hellenic Seaplanes ανακοίνωσε ότι προχώρησε και ολοκλήρωσε εσωτερικό διαγωνισμό για τον σχεδιασμό του μητροπολιτικού υδατοδρομίου της στην Ελευσίνα, με αρχιτεκτονικά γραφεία από την Ελλάδα και το Εξωτερικό.
Το αρχιτεκτονικό γραφείο Pieris Architects, όπου επικράτησε των άλλων προτάσεων, ξεκίνησε τον σχεδιασμό της σχετικής μελέτης του μητροπολιτικού υδατοδρομίου στο λιμάνι της Ελευσίνας και πολύ σύντομα θα πραγματοποιηθεί η παρουσίαση της ολοκληρωμένης πρότασης προς το ΤΑΙΠΕΔ.
Σύμφωνα με την εταιρεία, πρωταρχικός σκοπός της μελέτης για το μητροπολιτικό υδατοδρόμιο στην Ελευσίνα είναι ο σχεδιασμός ενός υπερσύγχρονου αερολιμένα υψηλών προδιαγραφών και η αξιοποίηση των υποδομών του κτιρίου για τη δημιουργία συνεχούς κοινωνικής δραστηριότητας με ελεύθερη πρόσβαση στο κοινό.
Θα δημιουργεί στον κάθε επισκέπτη μια βιωματική εμπειρία μέσα από φιλόξενους χώρους που θα αποπνέουν μια λιτή πολυτέλεια και θα έχουν έντονο το ελληνικό στοιχείο.
Οι μελέτες για την αδειοδότηση του υδατοδρομίου έχουν ολοκληρωθεί και αναμένονται οι εγκρίσεις, όπου είναι πλέον θέμα χρόνου, σύμφωνα με την εταιρεία.
Ο επικεφαλής της εταιρείας (Petrichor Capital Partners) Ιωάννης Χάσικος, ανέφερε στην διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Ελευσίνας ότι η εταιρεία του επιθυμεί να επενδύσει στο μητροπολιτικό υδατοδρόμιο της Ελευσίνας και ότι ο ίδιος και οι συνεργάτες του βρίσκονται στην χώρα μας για αυτό τον σκοπό, εξετάζοντας παράλληλα το υπόλοιπο δίκτυο υδατοδρομίων.
Από τη μεριά του ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας, Χαράλαμπος Γαργαρέτας σημείωσε: «Η δημιουργία ενός μητροπολιτικού υδατοδρομίου στην Ελευσίνα θεωρώ είναι μεγάλης σημασίας για τον τομέα των υδροπλάνων αλλά και την ευρύτερη περιοχή της Ελευσίνας.
Το μητροπολιτικό υδατοδρόμιο Ελευσίνας θα είναι ένας υπερσύγχρονος θαλάσσιος αερολιμένας υψηλών προδιαγραφών και η αξιοποίηση των υποδομών του λιμένα θα ενισχύσει οικονομικά την πόλη και την γύρω περιοχή και ταυτόχρονα θα εξυπηρετεί τους Έλληνες αλλά και τους ξένους επισκέπτες.
Ο Οργανισμός έχει κάνει ίσως το πιο σημαντικό βήμα στην ανάπτυξη υδατοδρομίων στην Ελλάδα γιατί η Αττική χρειάζεται ένα μητροπολιτικό υδατοδρόμιο…».
Σε ότι αφορά το υδατοδρόμιο θα είναι άρτια εξοπλισμένο, με άνετους, λειτουργικούς και υψηλής αισθητικής χώρους υποδοχής, γραφείων και ιατρικής μονάδας με ασθενοφόρο για την άμεση διακομιδή ασθενών στα νοσοκομεία της Αττικής.
Ταυτόχρονα, θα λειτουργούν καταστήματα, τρία εστιατόρια καθώς επίσης και χώρος για παράλληλες επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Σημειώνεται πως η μελέτη των Pieris Architects ενσωματώνει τις τελευταίες τεχνολογίες στο χώρο της αειφόρου ανάπτυξης σε ένα βιοκλιματικό κτίριο, το οποίο φιλοδοξεί να αποτελέσει τοπόσημο και καταλύτη ανάπλασης της ευρύτερης περιοχής γύρω από το λιμάνι της Ελευσίνας., η οποία παρουσιάζει σήμερα στοιχεία απαξίωσης και εγκατάλειψης.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Hellenic Seaplanes, Νικόλας Χαραλάμπους, «…. σήμερα πάνω από 80 υδατοδρόμια σε όλη την Ελλάδα βρίσκονται σε φάση αδειοδότησης και υλοποίησης που αν όλα πάνε καλά από το 2019 οι Έλληνες θα μπορούν να πετάνε σχεδόν παντού με υδροπλάνα.
Είναι αποδεδειγμένο πως ένα τέτοιο εγχείρημα θα λειτουργήσει ευεργετικά για την άρση της απομόνωσης των απομακρυσμένων νησιωτικών μας περιοχών, την σύσφιξη των σχέσεων των τοπικών κοινωνιών με τον κυρίως εθνικό κορμό της χώρας και την εμπορική και κοινωνική ανάπτυξη νησιών και τόπων του ευρύτερου ελληνικού χώρου, που σήμερα δικαιολογημένα αισθάνονται στο περιθώριο».
Όπως τόνισε «Θέλουμε την Ελλάδα να είναι ανοιχτή σε επενδύσεις με ένα ξεκάθαρο νομικό πλαίσιο και την ύπαρξη των απαραίτητων επενδυτικών κινήτρων, όπως αυτά ισχύουν σε άλλες χώρες, όπως ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Καναδά, Αυστραλία, Γερμανία … Η ανάπτυξη ενός πανελλαδικού δικτύου υδατοδρομίων μπορεί να δώσει ώθηση στα τουριστικά επαγγέλματα, να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και να στηρίξει την εξυπηρέτηση ασθενών με αεροδιακομιδές, τόσο για τους Έλληνες όσο και τους τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα.
Τέλος, το μητροπολιτικό υδατοδρόμιο είναι μια επένδυση ύψους πολλών εκατομμυρίων ευρώ, η οποία εκτιμάται ότι θα συμβάλει στην αναδιαμόρφωση της περιοχής και θα αναπτυχθούν πολλές νέες θέσεις εργασίας».
O κ. Χαραλάμπους πάντως, εμφανίζεται αισιόδοξος, καθώς, όπως λέει, «έχουμε μπει στην τελική ευθεία, υπάρχει μια κατεύθυνση και αυτή είναι η Ελλάδα των υδροπλάνων, η Ελλάδα οι Μαλδίβες της Ευρώπης …»