Ένα σχέδιο ταχείας ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού παρουσίασε στο υπουργείο Τουρισμού η Ryanair, η οποία – όπως υποστηρίζει – δεν έχει λάβει απάντηση. Παρόλα ταύτα, επανακαταθέτει την πρότασή της.
Της Βάσως Βεγιάζη
Σύμφωνα με το σχέδιο αυτό, η αεροπορική «υπόσχεται» τον διπλασιασμό των επιβατών της στην Ελλάδα τα επόμενα 5 χρόνια, με στόχο τα 10 εκατ. επιβάτες, πιέζοντας ωστόσο για την παροχή κινήτρων.
Η πρόταση της Ryanair, όπως υποστηρίζει η εταιρεία, περιλαμβάνει τα ακόλουθα:
-Δέσμευση για βάση αεροσκαφών σε αεροδρόμια της Ελλάδας,
-Διπλάσιο αριθμό επιβατών, από 5 εκατ. σε 10 εκατ. τον χρόνο,
-Μείωση της εποχικότητας, με πάνω από 2 εκατ. επιβάτες τον χρόνο σε περιόδους εκτός αιχμής,
-Αύξηση του τουρισμού, με ανάπτυξη στα περιφερειακά αεροδρόμια,
-Δημιουργία 1 δισ. ευρώ επιπλέον εσόδων από τον τουρισμό για την ελληνική οικονομία.
Η εταιρεία, όπως υποστηρίζει, δεν έλαβε καμία απάντηση σχετικά με την πρότασή της για ανάπτυξη.
«Αντί να αναπτύξει τα αεροσκάφη της στην Ελλάδα για το καλοκαίρι του ’22, η Ryanair δεν θα ξανανοίξει τη βάση της στη Ρόδο», αναφέρει η αεροπορική, καλώντας τον υπουργό Τουρισμού της Ελλάδας, Βασίλη Κικίλια «να ακολουθήσει το παράδειγμα άλλων ευρωπαϊκών χωρών και αεροδρομίων στην Ιταλία, την Ισπανία, την Κροατία, την Ιρλανδία και την Πορτογαλία, που έχουν εισαγάγει με επιτυχία κίνητρα ανάκαμψης του τουρισμού για να τονώσουν τον τουρισμό στις περιοχές τους».
Όπως επισημαίνει η αεροπορική, οι χρεώσεις των ελληνικών αεροδρομίων έχουν αυξηθεί έως και 40% από το 2019, ενώ η ελληνική κυβέρνηση συνεχίζει να χρεώνει τέλος ανάπτυξης αεροδρομίου 12 ευρώ, γεγονός που καθιστά την Ελλάδα μη ανταγωνιστική έναντι άλλων χωρών της Ε.Ε.
«Δεν υπάρχει κανένα κίνητρο για τη Ryanair ή άλλες αεροπορικές εταιρείες να πετούν στα ελληνικά νησιά και περιοχές εκτός της περιόδου αιχμής Ιουλίου και Αυγούστου», αναφέρει η Ryanair.
Ο CEO της Ryanair, Eddie Wilson, δήλωσε: «Η Ελλάδα έχει ένα φανταστικό και ποικιλόμορφο τουριστικό προϊόν, αλλά δυστυχώς υπάρχουν μηδενικά κίνητρα για τις αεροπορικές εταιρείες να πετούν στην Ελλάδα για οποιαδήποτε άλλη περίοδο εκτός από τους μήνες αιχμής του καλοκαιριού.
Σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές τουριστικές οικονομίες, όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Κροατία, που έχουν μεταμορφώσει το περιφερειακό τουριστικό προϊόν τους, μειώνοντας το κόστος πρόσβασης για να φέρουν τουρίστες όλο το χρόνο, η Ελλάδα έχει μηδενικά κίνητρα για να ενθαρρύνει τη Ryanair ή οποιεσδήποτε άλλες αεροπορικές εταιρείες να πετούν στην Ελλάδα.
Νησιά και περιοχές εκτός της περιόδου αιχμής, όταν η Ελλάδα έχει ένα τόσο υπέροχο τουριστικό προϊόν εκτός αιχμής».