Οι αερομεταφορές είναι μεταξύ των μεγάλων «χαμένων» της πανδημίας. Σύσσωμες οι αεροπορικές εταιρείες μετρούν μεγάλες απώλειες έργου και εσόδων. Το πρόβλημα καθίσταται πιο έντονο στις εταιρείες που στηρίζονται στο δίκτυο εξωτερικού, όπως η Ryanair.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
H εταιρεία ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για την χρήση του 2020-21 (Μάρτιος 2020 – Μάρτιος 2021), από τα οποία προκύπτουν ζημιές ρεκόρ 815 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 1 δις ευρώ.
Η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 81%, στα 27,5 εκατ. και τα έσοδα κατά 81%, στα 1,64 δις ευρώ.
Από την άλλη πλευρά, η καθήλωση στόλου επέφερε σημαντική μείωση των λειτουργικών εξόδων κατά 66%, στα 2,48 δις ευρώ, η οποία – ωστόσο – δεν μπόρεσε να συγκρατήσει το ζημιογόνο αποτέλεσμα.
Αυτή ήταν η χειρότερη επίδοση στην 35χρονη ιστορία της εταιρείας, η οποία επλήγη από την πανδημία και τις απαγορεύσεις πτήσεων και μετακινήσεων.
Εφέτος, η κατάσταση αναμένεται κάπως βελτιωμένη. Για παράδειγμα, η εταιρεία ανακοίνωσε ενισχυμένο πρόγραμμα σε διάφορες τουριστικές χώρες, όπως η Ελλάδα.
Το καλοκαιρινό πρόγραμμα της Ελλάδας στηρίζεται με 3 βάσεις, πάνω από 550 εβδομαδιαίες πτήσεις και 218 δρομολόγια, συμπεριλαμβανομένων 74 νέων δρομολογίων προς μια σειρά διεθνών και εσωτερικών προορισμών.