Ο όμιλος Singapore Airlines σημείωσε ρεκόρ λειτουργικών κερδών στο α’ εξάμηνο και β’ τρίμηνο του οικονομικού έτους 2022/23, καθώς η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια αυξήθηκε κατακόρυφα όταν η Σιγκαπούρη άνοιξε ξανά τις πύλες της σε όλους τους εμβολιασμένους ταξιδιώτες τον Απρίλιο του 2022 και οι συνοριακοί περιορισμοί χαλάρωσαν σε πολλές βασικές αγορές.
Αυτό συνέβη σε μεγάλο βαθμό επειδή ο όμιλος κινήθηκε γρήγορα εφαρμόζοντας μια σειρά επιχειρηματικών πρωτοβουλιών. Σε αυτές περιλαμβάνονται η προληπτική συγκέντρωση κεφαλαίων, η διατήρηση ταλέντων και η ανάπτυξη πόρων για την προετοιμασία της ανάκαμψης των αεροπορικών ταξιδιών, γεγονός που τον έθεσε σε ισχυρή θέση για να εκμεταλλευτεί την αυξημένη ζήτηση.
Με ισχυρή υποστήριξη από πλήθος ενδιαφερομένων μερών, οι Singapore Airlines και Scoot ήταν από τους πρώτους αερομεταφορείς που ξεκίνησαν πτήσεις και πωλήσεις σε σημεία που εξυπηρετούνται από τη Σιγκαπούρη, καθώς η κυβέρνηση έλαβε αποφασιστικά μέτρα για να ανοίξει εκ νέου τα σύνορά της στα διεθνή ταξίδια, με πρώτο βήμα τη θέσπιση των ρυθμίσεων για τη δημιουργία Ταξιδιωτικής Λωρίδας Εμβολιασμένων στη χώρα το Σεπτέμβριο του 2021.
Ως αποτέλεσμα, η Singapore Airlines και η Scoot μετέφεραν 11,4 εκατομμύρια επιβάτες κατά τη διάρκεια των έξι μηνών έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2022, δηλαδή αύξηση κατά 13 φορές σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Η επιβατική κίνηση και οι συντελεστές πληρότητας ήταν ισχυροί σε όλες τις κατηγορίες καμπίνας και τις περιοχές δρομολογίων, εκτός από την Ανατολική Ασία, όπου οι συνοριακοί περιορισμοί παρέμειναν σε μεγάλο βαθμό σε ισχύ κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Η επιβατική ικανότητα του ομίλου αυξήθηκε κατά μέσο όρο στο 68% των προ της πανδημίας επιπέδων κατά το β’ τρίμηνο του οικονομικού έτους 2022/23.
Κατά τη διάρκεια του α’ εξαμήνου, τα έσοδα από τις επιβατικές πτήσεις αυξήθηκαν κατά 5.226 εκατ. δολ.(+694%) σε επίπεδο έτους και διαμορφώθηκαν σε 5.979 εκατ. δολάρια. Η επιβατική κίνηση ήταν 11 φορές υψηλότερη, ξεπερνώντας σημαντικά την αύξηση της χωρητικότητας κατά 118,7%.
Κατά συνέπεια, ο συντελεστής πληρότητας επιβατών αυξήθηκε κατά 66,8 ποσοστιαίες μονάδες και διαμορφώθηκε στα 83,0%.
Τα έσοδα από τις εμπορευματικές πτήσεις αυξήθηκαν κατά 224 εκατ. δολ. (+11,9%) σε 2.099 εκατ. δολ., υποστηριζόμενα από τις υψηλότερες αποδόσεις (+18,6%), παρά τη μείωση των φορτίων φορτίου (-5,6%).
Ως αποτέλεσμα, τα έσοδα του ομίλου αυξήθηκαν κατά 5.589 εκατ. δολάρια (+197,7%) και έφτασαν τα 8.416 εκατ. δολάρια.
Οι δαπάνες αυξήθηκαν κατά 3.735 εκατ. δολ. (+108,4%) σε ετήσια βάση φθάνοντας τα 7.182 εκατ. δολ. Η αύξηση αυτή προέκυψε από την αλματώδη αύξηση του καθαρού κόστους καυσίμων κατά 1.886 εκατ. δολάρια (+232,8%), την αύξηση των δαπανών εκτός καυσίμων κατά 1.770 εκατ. δολάρια (+65,2%) και την απουσία του κέρδους ύψους 79 εκατ. δολαρίων που είχε καταγραφεί πέρυσι για εύλογες μεταβολές της αξίας των παραγώγων καυσίμων.
Ο όμιλος κατέγραψε λειτουργικά κέρδη ύψους 1.234 εκατ. δολ., βελτιωμένα κατά 1.854 εκατ. δολ. σε σχέση με τις ζημίες ύψους 620 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν.
Τα καθαρά κέρδη του ομίλου κατά το α’ εξάμηνο ανήλθαν σε 927 εκατ. δολάρια, έναντι ζημιών 837 εκατ. δολαρίων το προηγούμενο έτος (+1.764 εκατ. δολάρια). Αυτό οφείλεται στις καλύτερες λειτουργικές επιδόσεις (+1.854 εκατ. δολ.), στα χαμηλότερα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα (+69 εκατ. δολ.) και στη βελτίωση του μεριδίου των αποτελεσμάτων των κοινοπραξιών και των συνδεδεμένων εταιρειών (+46 εκατ. δολ.), τα οποία αντισταθμίστηκαν εν μέρει από φορολογική δαπάνη έναντι πίστωσης φόρου πέρυσι (-267 εκατ. δολ.).
Ο όμιλος κατέγραψε λειτουργικό ταμειακό πλεόνασμα [1] ύψους 2.514 εκατ. δολ. για το α’ εξάμηνο, βελτιωμένο κατά 2.620 εκατ. δολ. σε σχέση με πέρυσι.
Στις 25 Οκτωβρίου 2022, η Singapore Airlines ανακοίνωσε την πρόθεσή της να εξοφλήσει πλήρως τα υποχρεωτικά μετατρέψιμα ομόλογα ύψους 3,496 εκατ. δολ. που εκδόθηκαν τον Ιούνιο του 2020 (υποχρεωτικά μετατρέψιμα ομόλογα του 2020) στην επόμενη εξαμηνιαία ημερομηνία της 8ης Δεκεμβρίου 2022.
Η Singapore Airlines και η Scoot άντλησαν επιπλέον 865 εκατ. δολ. τον Οκτώβριο του 2022 και στις αρχές Νοεμβρίου του 2022 μέσω της ολοκλήρωσης συναλλαγών πώλησης και επαναμίσθωσης αεροσκαφών για έξι αεροσκάφη 737-8, δύο 787-8 και δύο 787-9. Αυτό αποτελεί μέρος της στρατηγικής του ομίλου για τη διαχείριση του κινδύνου υπολειμματικής αξίας του στόλου αεροσκαφών του, παρέχοντας παράλληλα ευελιξία στον προγραμματισμό του στόλου.
Καθώς προετοιμάζεται για το μέλλον, ο όμιλος συνεχίζει να επενδύει στο ανθρώπινο δυναμικό του. Η Singapore Airlines και η Scoot σχεδιάζουν να προσλάβουν συνολικά περίπου 3.000 άτομα πλήρωμα καμπίνας μέχρι το τέλος του οικονομικού έτους. Και οι δύο αεροπορικές εταιρείες έχουν επίσης ξαναρχίσει την πρόσληψη δόκιμων πιλότων.
Τέλος, όπως ανακοίνωσε η Singapore Airlines στις 13 Οκτωβρίου 2022, βρίσκεται σε συζητήσεις με τον όμιλο Tata για τη διεύρυνση της υφιστάμενης συνεργασίας τους, η οποία μπορεί να περιλαμβάνει μια πιθανή συγχώνευση της Vistara και της Air India. Αυτό αποτελεί βασικό μέρος της στρατηγικής πολλαπλών κόμβων της Singapore Airlines, η οποία επιτρέπει στον όμιλο να συμμετέχει άμεσα στην ανάπτυξη μιας από τις μεγαλύτερες αεροπορικές αγορές στον κόσμο, η οποία πλαισιώνει τον ισχυρό κόμβο της Σιγκαπούρης.
«Η ζήτηση αναμένεται να είναι έντονη καθώς οδεύουμε προς την κορυφαία ταξιδιωτική περίοδο στο τέλος του έτους. Με την πρόσφατη χαλάρωση των συνοριακών ελέγχων σε ορισμένα μέρη της Ανατολικής Ασίας, αναμένουμε ότι η ζήτηση θα αυξηθεί στο Χονγκ Κονγκ, την Ταϊπέι και σε σημεία της Ιαπωνίας, ιδίως κατά την περίοδο των διακοπών», ανέφερε ο επικεφαλής της Asian Aviation, του γενικού αντιπροσώπου πωλήσεων της Scoot και της Singapore Airlines στην Ελλάδα και την Κύπρο.
«Οι πωλήσεις αναμένεται να παραμείνουν ανοδικές τους επόμενους μήνες πριν από την περίοδο της Σεληνιακής Πρωτοχρονιάς. Εντούτοις, οι υψηλές τιμές των καυσίμων, οι πληθωριστικές πιέσεις σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού, τα γεωπολιτικά ζητήματα, καθώς και οι μακροοικονομικές αβεβαιότητες, συμπεριλαμβανομένου του κινδύνου παγκόσμιας ύφεσης, εξακολουθούν να προκαλούν ανησυχία και μετά την περίοδο της Σεληνιακής Πρωτοχρονιάς. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να θέσει προκλήσεις για τη ζήτηση επιβατών και φορτίου σε όλες τις βασικές αγορές του ομίλου και ως εκ τούτου, ο όμιλος θα παρακολουθεί στενά τον αντίκτυπο αυτών των εξελίξεων στις δραστηριότητές μας και θα αντιδράσει ανάλογα».
[1] Περιλαμβάνει τα καθαρά ταμειακά διαθέσιμα από λειτουργικές δραστηριότητες και την αποπληρωμή υποχρεώσεων χρηματοδοτικής μίσθωσης και δεν περιλαμβάνει έσοδα από προθεσμιακές πωλήσεις.