Πέρα από τα έσοδα από τις αεροπορικές δραστηριότητες, κάθε σύγχρονο αεροδρόμιο κρίνεται από τις αντίστοιχες επιδόσεις στις εμπορικές χρήσεις και την ακίνητη περιουσία.
Του Φώτη Φωτεινού
Πέρσι, το αεροδρόμιο της Αθήνας παρουσίασε έσοδα 347,5 εκατ. ευρώ από τις αεροπορικές δραστηριότητες, έναντι 327,7 εκατ. το 2016 και 86 εκατ. από τις μη αεροπορικές δραστηριότητες, έναντι 79 εκατ. το 2016.
Οι μη αεροπορικές δραστηριότητες περιλαμβάνουν τις εμπορικές χρήσεις, το παρκινγκ, τα ενοίκια και τις συμβάσεις κτιρίων και εκτάσεων, τις τηλεπικοινωνίες, κτλ. Από όλες τις κατηγορίες, μονάχα το παρκινγκ σημείωσε οριακή μείωση του κύκλου εργασιών.
Ειδικότερα, το 2017 οι δραστηριότητες του ∆ΑΑ που σχετίζονται με τη διαχείριση ακινήτων κατέγραψαν σταθερή πορεία.
Σημαντική ανάπτυξη σημειώθηκε στο ξενοδοχείο του αεροδρομίου (Sofitel) και το Εκθεσιακό & Συνεδριακό Κέντρο, όπως και μικρή αύξηση στο Εμπορικό Πάρκο του αεροδρομίου, ενώ αναφορικά με τις μισθώσεις γραφείων και βοηθητικών χώρων, ο ∆ΑΑ διατήρησε τις δραστηριότητές του στα επίπεδα του 2016.
Το ξενοδοχείο του αεροδρομίου (Sofitel) σημείωσε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 11,7%, πετυχαίνοντας απόδοση – ρεκόρ από την έναρξη λειτουργίας του, παρόλο που υπήρξε μείωση του δείκτη πληρότητας κατά 1,5%.
Αξίζει να σημειωθεί πως το 2017 τέθηκε σε εφαρμογή το πρόγραμμα ανακαίνισης των εγκαταστάσεων του ξενοδοχείου, η πρώτη φάση του οποίου αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2018.
Το Εκθεσιακό & Συνεδριακό Κέντρο “Metropolitan Exhibition & Conference Centre” σημείωσε σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών, σε σύγκριση με το 2016, κατά 8,5%.
Η αύξηση αυτή οφείλεται, κυρίως, στην εμπορική έκθεση «XENIA» που επαναλειτούργησε το 2017 και θα συνεχίσει να υλοποιείται σε ετήσια βάση, απευθυνόμενη κυρίως στον ξενοδοχειακό τομέα και αυτόν της ευρύτερης φιλοξενίας.
Με δεδομένο το περιβάλλον του εγχώριου τομέα λιανικής, το Εμπορικό Πάρκο του Αεροδρομίου παρουσίασε οριακή αύξηση πωλήσεων κατά 0,5%, σε σχέση με το 2016.
Η λειτουργία του Πάρκου τις Κυριακές, από τα μέσα Ιουλίου έως και τον Οκτώβριο, σύμφωνα με το νέο νόμο περί της λειτουργίας των καταστημάτων στις τουριστικές περιοχές, συνέβαλε σημαντικά στη βελτίωση αυτή, σύμφωνα με στελέχη του αεροδρομίου.
Τα μισθωμένα κτήρια και οι χώροι που κυρίως εξυπηρετούν την αεροδρομιακή κοινότητα (δηλ. τις αεροπορικές εταιρείες, τις εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης και τους παραχωρησιούχους) διατήρησαν τους δείκτες πληρότητας, κοντά στα επίπεδα του 2016.
Τέλος, στο πλαίσιο βελτίωσης της ταξιδιωτικής εμπειρίας των επιβατών, οι αίθουσες αναμονής διακεκριμένων προσώπων (CIP) της περιοχής Εκτός Σένγκεν ενισχύθηκαν με την προσθήκη ενός νέου χώρου, υπό τη διαχείριση της Aegean Airlines.