Τρία χρόνια διαπραγματεύσεων χρειάστηκε το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», προκειμένου να πείσει την Emirates να διεξάγει τακτική πτήση Αθήνα – Νέα Υόρκη καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και όχι μόνο την καλοκαιρινή περίοδο.
Επιμέλεια: Μαρίνα Δημητρίου
Η εξαγγελία της πτήσης Ντουμπάι – Αθήνα – Νέα Υόρκη (Newark) προκάλεσε την αντίδραση των αμερικανικών αεροπορικών εταιρειών και δη, των American, Delta Air Lines και United Airlines, παρόλο που κάποιες από αυτές διεξάγουν το δρομολόγιο Αθήνα – Νέα Υόρκη την θερινή περίοδο.
Μάλιστα, οι εν λόγω εταιρείες ζήτησαν συνάντηση με τον γενικό γραμματέα της αμερικανικής κυβέρνησης, τον Rex Tillerson για την άμεση λήψη μέτρων.
Το «Ελ. Βενιζέλος» έχει την ατυχία να βρίσκεται στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης των αμερικανικών εταιρειών με τις εταιρείες του Αραβικού Κόλπου (Emirates, Qatar, Etihad).
Οι αμερικανικές εταιρείες κατηγορούν τις Emirates, Qatar και Etihad για αθέμιτες πρακτικές, όπως παράνομες κρατικές επιδοτήσεις (π.χ. τιμές πετρελαίου), υποστηρίζοντας ότι παραβιάζουν τη συμφωνία των «Ανοιχτών Ουρανών».
Από την πλευρά τους, οι αεροπορικές εταιρείες της Μέσης Ανατολής αρνούνται τις αιτιάσεις αυτές και μάλιστα, έχουν ως συμμάχους μικρότερες αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένης της JetBlue Airways (συνεργάζεται με την Emirates), αλλά και την FedEx.
Πάντως, American, Delta Air Lines και United Airlines φαίνεται ότι δεν θα τα παρατήσουν, υπερθεματίζοντας την ρητορική του νέου προέδρου Ντ. Τραμπ περί προστασίας των αμερικανικών εταιρειών.
Ήδη, έπειτα από το ταξιδιωτικό αντιμεταναστευτικό διάταγμα του Αμερικανού προέδρου, η αεροπορική βιομηχανία συνειδητοποιεί ότι επέρχονται «αναταράξεις».
Βέβαια, εάν ο Ντ. Τραμπ αποφασίσει να «τραβήξει το χαλί» π. χ. στην Emirates, ακολούθως η εταιρεία μπορεί να προβεί σε «αντίποινα», όπως μείωση ή ακύρωση παραγγελιών από τη Boeing.