Αντίθετες πορείες για τις αεροπορικές επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές. Για ποικίλους λόγους, οι αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές συνεχίζουν να καρπώνονται μερίδιο αγοράς από τις υπόλοιπες εμπορευματικές μεταφορές, σε συνδυασμό με την «έκρηξη» της ζήτησης σε κάποιες αγορές.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) δημοσίευσε τα στοιχεία για τις παγκόσμιες αγορές αεροπορικών φορτίων τον Ιούνιο, τα οποία δείχνουν βελτίωση 9,9% σε σχέση με τις επιδόσεις πριν από τον COVID-19 (Ιούνιος 2019).
Σε επίπεδο εξαμήνου, η αύξηση ανήλθε στο 8%, αποτελώντας την ισχυρότερη επίδοση πρώτου εξαμήνου από το 2017 (όταν ο κλάδος σημείωσε αύξηση 10,2%).
Οι επιδόσεις του Ιουνίου
Η παγκόσμια ζήτηση για τον Ιούνιο του 2021, μετρημένη σε τόνους χιλιομέτρων φορτίου (CTK), αυξήθηκε κατά 9,9% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2019.
Οι περιφερειακές διαφορές στην απόδοση είναι σημαντικές. Οι αερομεταφορείς της Βόρειας Αμερικής συνεισέφεραν 5,9 ποσοστιαίες μονάδες (ppt) στον ρυθμό ανάπτυξης, οι αερομεταφορείς της Μέσης Ανατολής συνέβαλαν 2,1 ppt, οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες 1,6 ppt, οι αφρικανικές αεροπορικές εταιρείες 0,5 ppt και οι αερομεταφορείς Ασίας – Ειρηνικού 0,3 ppt.
JUNE 2021 % VS JUNE 2019 | WORLDSHARE1 | CTK | ACTK | CLF(%-PT)2 | CLF(LEVEL)3 |
---|---|---|---|---|---|
Total Market | 100% | 9.9% | -10.8% | 10.7% | 56.5% |
Africa | 2.0% | 32.0% | -7.0% | 14.2% | 48.0% |
Asia Pacific | 32.6% | 0.9% | -21.6% | 15.0% | 67.6% |
Europe | 22.3% | 6.7% | -15.0% | 12.7% | 62.6% |
Latin America | 2.4% | -19.9% | -23.0% | 1.5% | 38.1% |
Middle East | 13.0% | 17.1% | -8.9% | 12.9% | 58.1% |
North America | 27.8% | 24.0% | 3.7% | 7.5% | 45.8% |
(1) % of industry CTKs in 2020 (2) Change in load factor vs same month in 2019 (3) Load factor level
Η συνολική χωρητικότητα, μετρούμενη σε διαθέσιμους τόνους χιλιομέτρων φορτίου (ACTK), παρέμεινε μειωμένη κατά 10,8% κάτω από τα επίπεδα πριν από τον COVID-19 (Ιούνιος 2019), λόγω της συνεχιζόμενης καθήλωσης επιβατικών αεροσκαφών.
Οι αιτίες ανόδου του air cargo
Οι υποκείμενες οικονομικές συνθήκες και η ευνοϊκή δυναμική της αλυσίδας εφοδιασμού παραμένουν ιδιαίτερα υποστηρικτικές για τα αεροπορικά φορτία:
–Τα αποθέματα στις ΗΠΑ βρίσκονται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να ξαναγεμίσουν τα αποθέματά τους και συνήθως χρησιμοποιούν αεροπορικό φορτίο για να το κάνουν.
-Οι Δείκτες Διαχειριστών Αγορών (PMI) – κορυφαίοι δείκτες ζήτησης αεροπορικών φορτίων – δείχνουν ότι η εμπιστοσύνη των επιχειρήσεων και οι νέες παραγγελίες εξαγωγών αυξάνονται με ταχείς ρυθμούς στις περισσότερες οικονομίες.
Οι ανησυχίες για σημαντική μετατόπιση των καταναλωτών από αγαθά σε υπηρεσίες δεν έχουν επαληθευτεί ακόμα.
-Η ανταγωνιστικότητα ως προς το κόστος και η αξιοπιστία των αεροπορικών φορτίων σε σχέση με τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων έχει βελτιωθεί.
Η μέση τιμή του αεροπορικού φορτίου σε σχέση με τη ναυτιλία έχει μειωθεί σημαντικά. Και ο προγραμματισμός της αξιοπιστίας των θαλάσσιων μεταφορέων έχει μειωθεί, τον Μάιο ήταν περίπου 40% σε σύγκριση με 70% – 80% πριν από την κρίση, όπως υποστηρίζει η ΙΑΤΑ.
«Με τη ζήτηση του πρώτου εξαμήνου 8% πάνω από τα επίπεδα πριν από την κρίση, το αεροπορικό φορτίο αποτελεί πηγή εσόδων για πολλές αεροπορικές εταιρείες, καθώς αντιμετωπίζουν προβλήματα με το κλείσιμο των συνόρων που συνεχίζουν να επιφέρουν προβλήματα στις μεταφορές επιβατών. Είναι σημαντικό ότι η ισχυρή απόδοση του πρώτου εξαμήνου φαίνεται ότι θα συνεχιστεί», δήλωσε ο Willie Walsh, Γενικός Διευθυντής της IATA.