Σε δυο φάσεις χωρίζεται το έργο των συμβούλων του Υπερταμείου για την αξιοποίηση των 22 κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία διαχειρίζεται σήμερα η ΥΠΑ.
Του Φώτη Φωτεινού
Η εργασία των συμβούλων του Υπερταμείου χωρίζεται σε δύο φάσεις:
-Στην αρχική φάση του έργου, οι σύμβουλοι θα αποτυπώσουν και θα αξιολογήσουν την παρούσα κατάσταση στα αεροδρόμια, και στη συνέχεια, λαμβάνοντας υπόψη το ύψος των απαιτούμενων επενδύσεων, εκτιμώμενων εξόδων, κόστους και εκτιμώμενων εσόδων και αεροπορικής κίνησης, θα κάνουν προτάσεις με τις προτεινόμενες εναλλακτικές δομές, πλαίσιο αξιοποίησης και προτιμητέα διαγωνιστική διαδικασία (αποτύπωση έργου, τεχνική και οικονομική αξιολόγηση).
-Κατά την επόμενη φάση του έργου, οι σύμβουλοι θα συνδάμουν το Υπερταμείο στην υλοποίηση της λύσης, όπως αυτή θα επιλεγεί από το Υπερταμείο και το ελληνικό δημόσιο.
Τα ανωτέρω θα καθορίσουν τις τελικές λύσεις σχετικά με την ομαδοποίηση των αεροδρομίων και τα χαρακτηριστικά – τεχνικά, λειτουργικά, οικονομικά και άλλα – καθώς και το συμβατικό πλαίσιο εντός του οποίου θα προχωρήσει η αξιοποίηση των αεροδρομίων.
Σύμφωνα με τις υπάρχουσες ενδείξεις, τα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια, που έχει στο χαρτοφυλάκιό του το Υπερταμείο, ενδέχεται να προκηρυχθούν ως «πακέτο» και όχι να «σπάσουν» σε ομάδες, εάν και ίσως εξαιρεθούν ορισμένα για στρατιωτικούς λόγους.
Τα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία διαχειρίζεται σήμερα η ΥΠΑ, είναι τα ακόλουθα: Χίος, Αλεξανδρούπολη, Άραξος, Κάρπαθος, Λήμνος, Ιωάννινα, Μήλος, Νάξος, Πάρος, Ικαρία, Κύθηρα, Λέρος, Σητεία, Ν. Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος, Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελλόριζο, Καστοριά, Κάσος και Κοζάνη.
Η έναρξη της πρώτης φάσης του διαγωνισμού για την αξιοποίησή τους εκτιμάται το πρώτο εξάμηνο του 2024.