«Άνθηση» για το παγκόσμιο εμπόριο και ειδικότερα, για τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και λοιπών εμπορευμάτων, τόσο στη θάλασσα, όσο και στον αέρα.
Επιμέλεια: Φώτης Φωτεινός
Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) δημοσίευσε τα στατιστικά στοιχεία Ιουλίου του air cargo, τα οποία καταδεικνύουν τη συνέχιση της ισχυρής ανάπτυξης.
Η παγκόσμια ζήτηση, σε χιλιόμετρα φορτίου (CTK), αυξήθηκε κατά 8,6% σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2019, με την Ευρώπη να σημειώνει άνοδο 6,1%.
Εάν και ο ρυθμός ανάπτυξης επιβραδύνθηκε ελαφρώς σε σύγκριση με τον Ιούνιο, όπου η ζήτηση αυξήθηκε κατά 9,2% (έναντι των επιπέδων πριν από τον COVID-19), το air cargo συνεχίζει την ανοδική πορεία του.
Ενδεικτικό είναι ότι η παγκόσμια αεροπορική εμπορευματική χωρητικότητα τον Ιούλιο ήταν μόλις 10,3% χαμηλότερη σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2019. Το ποσοστό αυτό είναι σχετικά μικρό, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες δεν έχουν επαναφέρει τις επιβατικές πτήσεις, οι οποίες μπορούν μεταφέρουν και εμπορεύματα.
Όπως αναφέρει η ΙΑΤΑ, οι οικονομικές συνθήκες εξακολουθούν να υποστηρίζουν την ανάπτυξη των αεροπορικών φορτίων:
-Η συνιστώσα των παραγγελιών εξαγωγών Ιουλίου στους «Δείκτες Αγορών Μεταποίησης» (PMI) ήταν 52,7%, υποδεικνύοντας βραχυπρόθεσμη αύξηση της ζήτησης, εάν οι παραγγελίες αυτές αποσταλούν αεροπορικώς.
-Η συσχέτιση αποθέματος προς πωλήσεις παραμένει χαμηλή πριν από την κορύφωση του λιανεμπορίου στο τέλος του έτους.
«Ο Ιούλιος ήταν ένας ακόμη σταθερός μήνας ανόδου για την παγκόσμια ζήτηση αεροπορικών φορτίων. Οι οικονομικές συνθήκες δείχνουν ότι η ισχυρή τάση ανάπτυξης θα συνεχιστεί και στην περίοδο αιχμής στο τέλος του έτους.
Η μετάλλαξη Delta του COVID-19 θα μπορούσε να φέρει κάποιους κινδύνους. Εάν διαταραχθούν οι αλυσίδες εφοδιασμού και οι γραμμές παραγωγής, υπάρχει πιθανότητα να υπάρξει αντίκτυπο στις αεροπορικές αποστολές», δήλωσε ο Wille Walsh, Γενικός Διευθυντής της IATA.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 % of industry CTKs in 2020 2 Change in load factor vs 2019 3 Load factor level |