Την αισιοδοξία τους για την κατασκευή του βόρειου τμήματος του Ε-65, του Πάτρα – Πύργος και του ΒΟΑΚ εξέφρασαν χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου.
Για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), αναμένεται να παραδοθούν, εντός του φθινοπώρου, όλες οι γεωτεχνικές μελέτες για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Το έργο έχει χωριστεί σε δυο ξεχωριστούς διαγωνισμούς, το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, με δυνατότητα περαιτέρω επέκτασης στο τμήμα Κίσσαμος – Χανιά και το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη Λασιθίου.
Στις αρχές του 2021, όπως ειπώθηκε, εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν τα έργα στο βόρειο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε-65 (Τρίκαλα – Εγνατία Οδός), μετά την αναμενόμενη έγκριση της Κομισιόν.
Τέλος, για τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος, όπως αναφέρθηκε, συνεχίζονται οι επαφές με την Κομισιόν για την ένταξή του στην Ολυμπία Οδό, με το υπουργείο Υποδομών να εμφανίζεται αισιόδοξο για την τελική έκβαση της υπόθεσης.
Τα βασικά σημεία της τοποθέτησης του Κ. Καραμανλή για τα έργα υποδομών
Και εδώ εφαρμόζεται ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων για τα επόμενα χρόνια, συνολικού ύψους πάνω από 13 δισ. Στο επόμενο διάστημα, είμαστε έτοιμοι να κάνουμε σημαντικά βήματα για μια σειρά από έργα. Σας αναφέρω ενδεικτικά:
-Επεκτάσεις Αττικής Οδού: Στόχος μας οι πρώτες δημοπρατήσεις να γίνουν αρχές 21.
-Flyover Θεσσαλονίκης: Αυτές τις μέρες δημοσιεύεται πρόσκληση για προεπιλογή.
-ΒΟΑΚ: Μέσα στο φθινόπωρο θα έχουμε Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
-Υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας: Το ίδιο.
-Ε-65: Περιμένουμε σύντομα, ελπίζω, το τελικό ΟΚ. Ώστε αρχές 21 να αρχίσουμε.
-Πάτρα-Πύργος: Και εδώ αισιοδοξούμε ότι οι επαφές μας με ΕΕ σύντομα θα αποδώσουν καρπούς.
-Έργα οδικής ασφάλειας σε πάνω από 7.000 επικίνδυνες θέσεις σε όλη τη χώρα: Υπογράφεται εντός του μήνα η δανειακή σύμβαση με την ΕΤΕπ.
-Αντιπλημμυρικά έργα σε όλη τη χώρα: Εντός του μήνα ξεκινά το πρόγραμμα για την υλοποίηση επειγόντων έργων κοντά στους αυτοκινητόδρομους. Παράλληλα, υλοποιείται ένα πρόγραμμα 10 έργων, επίσης με τη χρηματοδότηση της ΕΤΕπ.
-Σιδηροδρομικά έργα: Δίνουμε μεγάλη έμφαση και έχουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο έργων σε όλη τη χώρα. Προχωρούν άμεσα οι δημοπρατήσεις 4 έργων που είναι ενταγμένα στο ΕΣΠΑ και ετοιμαζόμαστε ώστε εντός του 2021 να δημοπρατηθούν άλλα 6.
Τέλος, να πω και κάτι για την πολυαναμενόμενη διαλειτουργικότητα των διοδίων. Κάτι για το οποίο όλοι μας στο Υπουργείο νιώθουμε μεγάλη ικανοποίηση. Από τις αρχές του καλοκαιριού γίνονται τεχνικές δοκιμές και εντός του φθινοπώρου, θα είναι πλέον δυνατή η διέλευση από τους 5 αυτοκινητοδρόμους, τη Γέφυρα και την Εγνατία Οδό με έναν μόνο πομποδέκτη.
Κλείνοντας και την ενότητα των Υποδομών, θέλω να αναφερθώ και στο θέμα της αναθεώρησης του 4412. Στόχος μας είναι να διορθωθούν οι κακές πρακτικές του παρελθόντος, να θεσμοθετηθούν πιο γρήγορες, αξιόπιστες και αμερόληπτες διαδικασίες τόσο στην ανάθεση όσο και στην εκτέλεση δημοσίων συμβάσεων, που θα βασίζονται στην καλή συνεργασία των 2 πλευρών, ενώ παράλληλα γίνεται προσπάθεια να μειωθούν οι χρόνοι επίλυσης των διαφορών, καθώς και να περιοριστούν οι λόγοι που οδηγούν σε διαφωνίες.
Η τροποποίηση του Νόμου θα γίνει σε ένα ενιαίο νομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί προς διαβούλευση μέσα στον Οκτώβριο.