Ακυρώθηκε και τυπικά ο διαγωνισμός, προϋπολογισμού 400,6 εκατ. ευρώ, για τα δορυφορικά / ηλεκτρονικά διόδια που είχε προκηρύξει η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Για τη ματαίωση του διαγωνισμού, το υπουργείο Υποδομών επικαλείται, μεταξύ άλλων, γνωμοδότηση (38/2020) του Γ ́ Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας (276/2019).
Ο διαγωνισμός οδηγούταν στην κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – Autostrade Tech – INTPAKAT – ΙNTRASOFT INTERNATIONAL, με δεύτερο μειοδότη την κοινοπραξία NUSZ – Μυτιληναίος.
Μετά την ακύρωση του διαγωνισμού, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην επίτευξη της διαλειτουργικότητας των e-pass μεταξύ των αυτοκινητοδρόμων.
Σήμερα, οι χρήστες των αυτοκινητοδρόμων χωρίζονται – ουσιαστικά – σε δυο ομάδες: Στην πρώτη ομάδα βρίσκονται Αττική Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ολυμπία Οδός, Μορέας και Γέφυρα (στους ανωτέρω αυτοκινητοδρόμους βασικός μέτοχος είναι η ΕΛΛΑΚΤΩΡ) και στη δεύτερη Νέα Οδός και Κεντρική Οδός (στους ανωτέρω αυτοκινητοδρόμους βασικός μέτοχος είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ).
Στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η επίτευξη της διαλειτουργικότητας των e-pass έως το φθινόπωρο.
Οπότε πάει περίπατο η χιλιομετρική χρέωση??