Παραδόθηκε, σήμερα, σε κυκλοφορία το τελευταίο τμήμα του Κάθετου Αξονα 75, «Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα», με το οποίο ολοκληρώνεται ο εν λόγω κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού.
Με την παράδοση του τμήματος αυτού αναβαθμίζεται η σύνδεση της Β. Ελλάδας με τη Βουλγαρία.
Επίσης, τον Αύγουστο του 2017 ολοκληρώνεται το βόρειο τμήμα του κάθετου άξονα Αρδάνιο – Ορμένιο –Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα, ενώ δημοπρατείται άμεσα και ο άξονας Ξάνθη – Εχινος – Ελληνοβουργαρικά Σύνορα.
Στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων που αφορούν την εγκατάσταση και άλλων σταθμών διοδίων επί της Εγνατίας Οδού, ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης σημείωσε τα ακόλουθα:
«Να ρωτήσετε αυτούς που έβγαλαν τις συμβάσεις των αυτοκινητοδρόμων χωρίς κοινωνικά κριτήρια. Κι αυτούς που έκαναν την Εγνατία και δεν έβαλαν 15 χρόνια τα διόδια που έπρεπε να βάλουν, χωρίς συνδέσεις σε καμία τουριστική περιοχή, σε καμία βιομηχανική περιοχή σε καμία πόλη από αυτές που όφειλαν να κάνουν τις συνδέσεις. Με αποτέλεσμα, ένα τεράστιο κόστος να το πληρώνει όλος ο ελληνικός ο λαός και όχι αυτοί που έπρεπε να το πληρώνουν».
Ο υπουργός Μεταφορών, απαντώντας σε ερώτηση που αφορά την απαγόρευση της διέλευσης των τουριστικών λεωφορείων εξήγησε ότι ο περιορισμός αυτός δεν προκύπτει από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, αλλά από σχετική συμφωνία που είναι σε ισχύ με τη Βουλγαρία.
Τόνισε δε, ότι κατόπιν επικοινωνίας που θα έχει άμεσα τον ομόλογό του υπουργό στη Βουλγαρία, θεωρεί, ότι «αυτοί οι περιορισμοί θα αρθούν, γιατί το έργο και ο δρόμος έχει σχεδιαστεί για να σηκώνει βαριά οχήματα. Άρα δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην έχουμε τέτοιες μετακινήσεις».
Ακολούθως, ο πρόεδρος της Εγνατίας, Απόστολος Αντωνούδης τόνισε: «Σήμερα εγκαινιάζουμε τμήμα του Κάθετου άξονα 75 / Κομοτηνή-Νυμφαία-Ελληνοβουλγαρικά σύνορα, ο οποίος αποτελεί μέρος του Πανευρωπαϊκού άξονα ΙΧ και συνδέει την Εγνατία Οδό με τον συνοριακό σταθμό Μακάζας (Βουλγαρία) και το κύριο οδικό δίκτυο της Βουλγαρίας.
Η κατασκευή του δρόμου συμβάλλει στην αύξηση της προσπελασιμότητας των περιοχών από όπου διέρχεται και την ανάπτυξή τους. Το μήκος όλης της οδού είναι 22,5 χλμ, η ταχύτητα μελέτης 80km/h, με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση + ΛΕΑ. Υπάρχουν δύο ισόπεδοι κόμβοι, ένας ανισόπεδος και δύο ΧΣΑ, σήραγγες συνολικού μήκους 1,7 χλμ, μία γέφυρα, τέσσερις κάτω διαβάσεις και δύο άνω.
Το έργο ολοκληρώθηκε μέσω 2 εργολαβιών και η συνολική δαπάνη του έργου ήταν 90.443,743,31 (με ΦΠΑ) + 13.141,351,00 (με ΦΠΑ)=103.585,094,31.
Η κατασκευή του άρχισε στις 20/07/2007 όσον αφορά την πρώτη σύμβαση και αποδόθηκε στην κυκλοφορία στις 09/092013 και όσον αφορά τη 2η σύμβαση άρχισε την 20/04/2015 και αποδίδεται σήμερα στην κυκλοφορία. Χρηματοδοτήθηκε από το Γ’ ΚΠΣ, το ΕΣΠΑ και Εθνικούς Πόρους».