Μετά από 13 χρόνια στην ηγεσία της, ο διευθύνων σύμβουλος της Daimler Dieter Zetsche, αποχωρεί από το «τιμόνι» της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο Zetsche ανέλαβε διευθύνων σύμβουλος στην εταιρεία τον Ιανουάριο του 2006, ενώ έχει περάσει όλο τον επαγγελματικό του βίο -από το 1976- στον γερμανικό όμιλο.
Μοναδικό «μελανό» σημείο της θητείας του αποτελεί το σκάνδαλο με τις παραποιημένες τιμές ρύπων, γνωστό και ως “Dieselgate”, που εκτός της Daimler έπληξε σοβαρά όλες τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Στην ηγεσία της Daimler επικεντρώθηκε περισσότερο στην παραγωγή πολυτελών αυτοκινήτων και φορτηγών. Το 2016 η Mercedes ξεπέρασε τις Audi και BMW και αναρριχήθηκε στην κορυφή της κατηγορίας premium.
«Με την Mercedes-Benz θέλαμε να ηγούμαστε της κατηγορίας premium από το 2020. Ήδη από το 2016 όμως είμαστε στην κορυφή», σχολίασε ο ίδιος κατά την αποχαιρετιστήρια ομιλία του ενώπιον της γενικής συνέλευσης των μετόχων.
Όπως είπε, «η επιθετική αυτή πολιτική δεν ήταν αυτοσκοπός. Με τον τρόπο αυτό αποκτήσαμε την αναγκαία δυναμική, προκειμένου να αναλάβουμε ηγετικό ρόλο σε ένα ακόμη μεγαλύτερο πεδίο, που αφορά τη μετεξέλιξη της αυτοκινητοβιομηχανίας».
Ωστόσο, αρκετοί είναι αυτοί που του καταλογίζουν ευθύνες για την αργή διείσδυση της Daimler στην ηλεκτροκίνηση.
Το γεγονός ότι ο ίδιος δεν συνέβαλε με μεγαλύτερο σθένος και αποφασιστικότητα στη μεταστροφή αυτή και στη μετάβαση σε φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα και συγκεκριμένα στην ηλεκτροκίνηση συγκαταλέγεται στα λιγότερο θετικά κεφάλαια της πολυετούς και πετυχημένης εν γένει σταδιοδρομίας του.
Μάλιστα, το γεγονός αυτό το χαρακτήρισε ως «ένα από τα θέματα με τα οποία θα πρέπει να ασχοληθεί άμεσα» ο διάδοχός του, όπως είπε ο ίδιος.
«Μόνον στα Ι.Χ. δαπανούμε 10 δισ. για την διεύρυνση του ηλεκτροκίνητου στόλου μας. Ήδη από το 2022 η παραγωγή μας στην Ευρώπη θα έχει μηδενικές εκπομπές ρύπων. Και από το 2040 όλα τα νέα μας οχήματα θα έχουν μηδενικές εκπομπές» δήλωσε ο Zetsche.