Τον παλαιότερο στόλο φορτηγών και λεωφορείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης διαθέτει η Ελλάδα, σύμφωνα με νεότερα στοιχεία της ACEA.
Της Βάσως Βεγιάζη
Αναλυτικότερα, τα φορτηγά που κυκλοφορούν στη χώρα μας έχουν ηλικία 21,4 έτη, ενώ τα λεωφορεία 19,4 έτη.
Στα επιβατικά οχήματα η εικόνα είναι λίγο καλύτερη, καθώς ο μέσος όρος ηλικίας τους είναι τα 16,6 χρόνια, ενώ στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (βαν) ο μέσος όρος είναι τα 20,2 έτη.
Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2020, σε ολόκληρη την Ευρώπη πλέον ο μέσος όρος ηλικίας των επιβατικών αυτοκινήτων ανέρχεται στα 11,8 έτη, των βαν στα 11,9 έτη, των φορτηγών στα 14,1 έτη και των λεωφορείων στα 12,8 έτη.
Οι διαδραστικοί χάρτες που ακολουθούν αποτυπώνουν τη μέση ηλικία ανά τύπο οχήματος για τους στόλους που κυκλοφορούν στην Ελλάδα:
Αξιοσημείωτο είναι ότι, η Λιθουανία και η Ρουμανία διαθέτουν τους γηραιότερους στόλους αυτοκινήτων, με οχήματα σχεδόν 17 ετών, αντιθέτως τα πιο νέα επιβατικά αυτοκίνητα βρίσκονται στο Λουξεμβούργο (6,7 χρόνια).
Επίσης, από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ, η Ιταλία έχει τον παλαιότερο στόλο ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων με 13,8 έτη), ακολουθούμενη από την Ισπανία με 13,3 έτη.
Η Ελλάδα σημειώνει αρνητικό ρεκόρ, καθώς τα φορτηγά της είναι κατά μέσο όρο ηλικίας 21,4 έτη, γεγονός που την καθιστά τη χώρα με τον γηραιότερο στόλο φορτηγών. Αντιθέτως, ενώ τα νεότερα φορτηγά βρίσκονται στους δρόμους του Λουξεμβούργου (6,7 έτη) και της Αυστρίας (7 έτη).
Αναφορικά με τα λεωφορεία με ηλικία άνω των 19 χρόνων, τα ελληνικά λεωφορεία είναι τα παλαιότερα της ΕΕ, ενώ σύμφωνα με την ACEA μόλις έξι χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση διαθέτουν στόλο λεωφορείων ηλικίας μικρότερης των 10 ετών.