Την πρώτη αύξηση του έτους κατέγραψε, τον Σεπτέμβριο, η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων, με τις ταξινομήσεις να κινούνται ανοδικά κατά 3,1%, διαμορφούμενες στα 933.987 νέα οχήματα στην Ευρώπη, σύμφωνα με στοιχεία της ACEA.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Ωστόσο, οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ παρουσίασαν μικτά αποτελέσματα. Απώλειες καταγράφθηκαν σε Ισπανία (13,5%) και Γαλλία (3%), ενώ Ιταλία (9,5%) και Γερμανία (8,4%) σημείωσαν ανάκαμψη.
Τα πρώτα χαμόγελα στην ελληνική αγορά
Στη χώρα μας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), τον περασμένο Σεπτέμβριο, ταξινομήθηκαν συνολικά 7.107 αυτοκίνητα, έναντι 5.899 ένα χρόνο νωρίτερα, σημειώνοντας αύξηση 20,5%.
Η εικόνα στο 9μηνο
Σε επίπεδο 9μήνου του 2020, η ζήτηση για αυτοκίνητα στην Ευρώπη μειώθηκε κατά 28,8%, καθώς 7 εκατομμύρια οχήματα (σχεδόν 2,9 εκατομμύρια λιγότερα έναντι του 2019) ταξινομήθηκαν κατά το εξεταζόμενο διάστημα.
Όπως σχολιάζει η ACEA, παρά τις θετικές επιδόσεις του περασμένου Σεπτεμβρίου, ο αντίκτυπος του Covid-19 εξακολουθεί να επηρεάζει σημαντικά τις συνολικές επιδόσεις της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου.
Να σημειωθεί ότι, κατά την εξεταζόμενη περίοδο, τη μεγαλύτερη πτώση της τάξης του 38,3% σημείωσε η Ισπανία, ακολουθούμενη από την Ιταλία με 34,2%, τη Γαλλία με 28,9% και τη Γερμανία με 25,5%. Στην Ελλάδα, σε επίπεδο 9μηνου η πτώση ανήλθε στο 35,3%.