Το γερμανικό κοινοβούλιο ενέκρινε το αμφιλεγόμενο νομοσχέδιο για επιβολή διοδίων στα οχήματα που κινούνται στους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους, σύμφωνα με το euronews.
Η εφαρμογή του μέτρου δεν αναμένεται να ξεκινήσει πριν από το 2019, προβλέπει όμως την επιβολή ενός φόρου για 13.000 χλμ. αυτοκινητοδρόμων και 39.000 χλμ. ομοσπονδιακών εθνικών οδών.
Η Βιέννη αντέδρασε αμέσως, ανακοινώνοντας ότι θα καταθέσει προσφυγή ενώπιον του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.
Αυτά τα «γερμανικά διόδια για τους ξένους» είναι μια «διάκριση στη βάση της εθνικότητας», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών της Αυστρίας, Γιοργκ Λάιχτφριντ.
«‘Εχω την εντύπωση ότι οι μεγαλύτερες χώρες νομοθετούν σε βάρος των μικρότερων χωρών.
Η σχέση μας με τη Γερμανία είναι καλή, φιλική και θέλουμε να την διατηρήσουμε. Αλλά σύμφωνα με τα στοιχεία θα επιλύσουμε τις διαφορές μας δικαστικά».
Το ύψος των διοδίων θα κυμαίνεται ανάλογα με το μέγεθος και τις περιβαλλοντικές επιδόσεις του κινητήρα για να φθάσει τα 67 ευρώ κατά μέσο όρο και τα 130 ευρώ κατ΄ ανώτατο όριο τον χρόνο.
Διόδια θα καταβάλλουν και οι Γερμανοί οδηγοί, οι οποίοι όμως θα απολαμβάνουν αντίστοιχη μείωση στην ετήσια φορολογία των οχημάτων.
«Δεν συμπάσχω με τους Αυστριακούς που κλαψουρίζουν για τα διόδια στον δρόμο. Μια χώρα που για περισσότερα από 20 χρόνια χρεώνει διόδια, διασφαλίζοντας ότι όλοι οι οδηγοί θα συμβάλουν στην χρηματοδότηση των υποδομών της χώρας.
Και τώρα η Αυστρία βγαίνει… με το σύνθημα: όσοι οδηγούν στην Αυστρία θα πρέπει να πληρώνουν, αλλά οι Αυστριακοί δεν πρέπει να πληρώνουν στη Γερμανία, – αυτό δεν είναι η ευρωπαϊκή ιδέα», δήλωσε ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών.
Για τους ξένους οδηγούς, που θα υποχρεούνται στην καταβολή διοδίων μόνο στους αυτοκινητοδρόμους, προβλέπεται μια επιπλέον επιβάρυνση για τις κάρτες σύντομης διάρκειας: μεταξύ 2,5 και 25 ευρώ για δέκα ημέρες, από 7 έως 50 ευρώ για δύο μήνες.
Eκτός από την Αυστρία, το μέτρο έχει προκαλέσει αντιδράσεις σε Βέλγιο και Ολλανδία.