Προχωρούν οι διαδικασίες για τον ΒΟΑΚ, ο οποίος αποτελείται από 3 τμήματα. Το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, το Χερσόνησος – Νεάπολη και το Χανιά – Ηράκλειο.
Της Βάσως Βεγιάζη
Για το ανατολικό τμήμα του ΒΟΑΚ, το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, το οποίο υλοποιείται ως δημόσιο έργο, έχει υπογραφεί η σύμβαση, με ανάδοχο την ΑΚΤΩΡ.
Για το Χερσόνησος – Νεάπολη, το οποίο θα υλοποιηθεί ως ΣΔΙΤ, έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – INTRAKAT και σύντομα αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης.
Για το μεγάλο τμήμα, το Χανιά – Ηράκλειο, το οποίο θα υλοποιηθεί ως σύμβαση παραχώρησης, ως τα τέλη Νοεμβρίου θα ξεκινήσει η β’ φάση του διαγωνισμού, ώστε στο α’ τρίμηνο του 2023 θα υπάρξει προσωρινός ανάδοχος.
Το έργο αυτό διεκδικούν οι εξής εταιρείες – σχήματα: 1. ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, 2. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, 3. ΑΒΑΞ, 4. VINCI, 5. Κοινοπραξία ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – INTERTOLL.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του ΒΟΑΚ και τα επιμέρους τμήματα
-Χανιά – Ηράκλειο (σύμβαση παραχώρησης)
Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ.
Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα από 12,50 σήμερα.
2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ.
10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος
20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.
-Χερσόνησος – Νεάπολη (ΣΔΙΤ)
Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 22,44 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου 9,65 χλμ
Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα.
2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ.
12 γέφυρες μονού κλάδου (1,7 χλμ.).
5 σήραγγες μονού κλάδου (συνολικού μήκους 6,75 χλμ.).
1 cut & cover διπλού κλάδου (215 μ).
5 νέους Ανισόπεδους Κόμβους.
-Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος (δημόσιο έργο)
Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 14,0 χλμ.
Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα.
2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ.