Παραδόθηκαν, σήμερα, στην κυκλοφορία τα τελευταία τμήματα του οδικού τμήματος των σηράγγων της Παναγοπούλας στην κατεύθυνση προς Πάτρα, σηματοδοτώντας την λειτουργική ολοκλήρωση της νέας εθνικής οδού Κορίνθου – Πατρών, με αποτέλεσμα η διαδρομή Αθήνα – Πάτρα να διεξάγεται σε περίπου 2 ώρες.
Η Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα) έχει μήκος 202 χλμ., ενώ το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα 120 χλμ. Το συνολικό κατασκευαστικό κόστος της Ολυμπίας Οδού έφτασε τα 1,84 δισ. και οι απαλλοτριώσεις 223 εκατ.
Στο σύνολό της, αυτή τη στιγμή, η Ολυμπία Οδός είναι άνω του 95% κατασκευασμένη. Στα μικρά τμήματα, συνολικού μήκους 8-9 χλμ., που δεν έχουν ολοκληρωθεί, η κυκλοφορία θα εξυπηρετείται μέσω κυκλοφοριακών ρυθμίσεων (τοπικών παρακάμψεων ή στενώσεων).
Στον εν λόγω αυτοκινητόδρομο κατασκευάστηκαν 12 σήραγγες, συνολικού μήκους 16 χλμ. Οι τέσσερις από αυτές, μήκους 8,2 χλμ., αποτελούν ένα σύμπλεγμα σηράγγων στην περιοχή της Παναγοπούλας, μεταξύ Αιγίου και Ρίου.
Εκεί κατασκευάστηκε και η μεγαλύτερη σήραγγα του αυτοκινητόδρομου, μήκους 4 χιλιομέτρων, η οποία είναι η τρίτη μεγαλύτερη στη χώρα.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην τελετή εγκαινίων, ο πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας δήλωσε ότι “η σημερινή είναι μια ημέρα χαράς για την Πελοπόννησο, καθώς ολοκληρώθηκε ένα έργο που πολλοί πίστευαν ότι δεν θα ολοκληρωθεί ποτέ.
Ανοίγουμε δρόμους. Ανοίγει ο δρόμος που περιόριζε τη Δυτική Ελλάδα στην επαφή της με το κέντρο, ανοίγει και ο δρόμος να βγούμε από την κρίση και την οικονομική επιτροπεία”.
Ο πρωθυπουργός σημείωσε πως, με την παράδοση του έργου στην κυκλοφορία, η διαδρομή Ελευσίνα – Πάτρα θα διεξάγεται σε 1 ώρα και 40 λεπτά, δημιουργώντας νέες προϋποθέσεις ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή.
Προχωρούν τα σιδηροδρομικά έργα και το Πάτρα – Πύργος
Όπως είπε, σχεδιάζεται η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας-Πάτρας, που παραμένει ακόμα στις προδιαγραφές του Χαρίλαου Τρικούπη, με την κατασκευή διπλής γραμμής με ηλεκτροκίνηση.
Επίσης, η κυβέρνηση προχωρά στη δημοπράτηση, με απόλυτη διαφάνεια, του έργου στον οδικό άξονα Πάτρας – Πύργου, όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας.
«Προτεραιότητα και αντικείμενο άμεσου προγραμματισμού είναι και η υλοποίηση του δρόμου Πάτρας – Πύργου, ενός οδικού άξονα συνολικού μήκους 75 χλμ. από τα οποία τα περίπου 62 θα διαμορφωθούν με νέα χάραξη», είπε ο πρωθυπουργός.
«Οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί και η δημοπράτηση προχωρά με απόλυτη διαφάνεια», τόνισε ο κ. Τσίπρας και προσέθεσε ότι ο οδικός άξονας Πάτρας- Πύργου «ως προέκταση του δρόμου που παραδίδεται σήμερα θα κάνει ακόμα πιο προσιτή, με απόλυτη οδική ασφάλεια, μια από τις πιο ενδιαφέρουσες, μια από τις πιο όμορφες, μια από τις πιο παραγωγικές περιοχές της Πελοποννήσου, η οποία, δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια θα έλεγε κανείς ότι είχε μείνει παραπονεμένη», κατέληξε.
Χρ. Σπίρτζης: Λήγει η πολυετής απομόνωση της Πάτρας και της Δυτικής Ελλάδας
«Λήγει η πολυετής απομόνωση της Πάτρας, της Δυτικής Ελλάδας, της Ηπείρου και των Επτανήσων, τελειώνει οριστικά ο οδικός αποκλεισμός, για περισσότερα από δέκα χρόνια, της Πάτρας», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης.
Ο υπουργός τόνισε ότι η κυβέρνηση ολοκλήρωσε έργα που τα παρέλαβε «τελματωμένα», όπως είπε, και απάντησε στις κατηγορίες της αντιπολίτευσης λέγοντας πως «εμείς παραδίδουμε το έργο στον ελληνικό λαό, με τη δική μας ευγένεια και τον δικό μας πατριωτισμό».
Πέντε οι μετωπικοί σταθμοί διοδίων στην Ολυμπία Οδό
Σήμερα λειτουργούν 4 μετωπικοί σταθμοί διοδίων: Ελευσίνα, Ισθμός, Ζευγολατιό, Ρίο και 3 πλευρικοί: Ν. Πέραμος, Αγ. Θεόδωροι, Πάχη.
Με την ολοκλήρωση: 1 ακόμα μετωπικός στον Ελαιώνα Αιγιάλειας και 6 πλευρικοί: Ζευγολατιό, Κιάτο, Δερβένι, Ακράτα, Καλάβρυτα, Αραχοβίτικα. Με την ολοκλήρωση του άξονα, το κόστος των διοδίων θα φτάσει τα 11,5 ευρώ από 6,4 ευρώ σήμερα.