Ικανοποίηση επικρατεί στο ΤΑΙΠΕΔ από την κατάθεση 6 δεσμευτικών προσφορών (δικαίωμα είχαν 8 σχήματα) για την 25ετή παραχώρηση της Αττικής Οδού.
Του Φώτη Φωτεινού
Το ενδιαφέρον χαρακτηρίστηκε «ισχυρό» και πλέον μετατοπίζεται στο ύψος των οικονομικών προσφορών.
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι να ξεκινήσει άμεσα την αξιολόγηση των προσφορών, με την εξέταση των νομιμοποιητικών εγγράφων, με στόχο η ανάδειξη του προτιμητέου επενδυτή να ολοκληρωθεί το φθινόπωρο.
Το Ταμείο ανακοίνωσε χθες ότι οι οικονομικές προσφορές που πληρούν τους όρους του διαγωνισμού θα αποσφραγιστούν σε επόμενη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του.
Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι, εκτός από τον πλειοδότη, το ύψος της οικονομικής προσφοράς και ειδικότερα, εάν η Αττική Οδός «σπάσει» το ρεκόρ των 1,5 δις της Εγνατίας Οδού.
Το ΤΑΙΠΕΔ θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα ζητήσει βελτιωμένες προσφορές, με συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Στο στάδιο των βελτιωμένων προσφορών θα συμμετάσχουν οι κοινοπραξίες των οποίων οι προσφορές απέχουν έως 5% από την πιο ανταγωνιστική οικονομική πρόταση.
Επίσης, θα δοθεί λίγος χρόνος για τη κατάθεση των νέων, βελτιωμένων προσφορών.
Από τις ανωτέρω διαδικασίες, το ΤΑΙΠΕΔ φιλοδοξεί να «κερδίσει» χρόνο, έτσι ώστε ο διαγωνισμός να ολοκληρωθεί εντός φθινοπώρου.
Αυτοί που συνεχίζουν στον διαγωνισμό
Προσφορές υπέβαλαν τα εξής επενδυτικά σχήματα (με αλφαβητική σειρά):
ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE MIDCO, B.V. –INTRAKAT A.E.
Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.
Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – MERIDIAM EASTERN EUROPE INVESTMENTS 4 S.A.S.
Αντίθετα, δεν κατέθεσαν προσφορές τα σχήματα FININC – INC SpA και VAUBAN – DIF – EGIS.
Στα 67 εκατ. τα καθαρά κέρδη του 2022
Τα 2022, τα έσοδα από την εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου έφθασαν τα 197.297 χιλ. ευρώ έναντι 176.779 χιλ. ευρώ της χρήσεως του 2021 και τα καθαρά κέρδη στα 66.968 χιλ. ευρώ έναντι 56.373 χιλ. ευρώ το 2021.
Πρόσφατα, το Διοικητικό Συμβούλιο πρότεινε ως μέρισμα το συνολικό ποσό των 66.500 χιλ. ευρώ περίπου, ήτοι 28,10 ανά μετοχή.
«Οι προοπτικές για το μέλλον παρουσιάζονται ευοίωνες και αναμένεται ότι τα έσοδα της εταιρείας για το 2023, σε σχέση με το 2022, θα αυξηθούν κατά 3%.
Το 2022 η οικονομική δραστηριότητα σταδιακά επέστρεψε στο προ πανδημίας επίπεδό της, ευνοούμενη από την άρση των περιοριστικών μέτρων για τον κορωνοϊό, ωστόσο στις περισσότερες χώρες, οποιεσδήποτε εκτιμήσεις σχετικά με τη διάρκειά της υπόκεινται σε αβεβαιότητα, καθώς το φαινόμενο βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη.
Η ελληνική οικονομία, όπως και η παγκόσμια, εξακολουθεί να είναι αντιμέτωπη με τις επιπτώσεις της πανδημίας παρά το ότι έχουν αμβλυνθεί σημαντικά τα μέτρα αντιμετώπισής της, σε σχέση με τα προηγούμενα δύο έτη, καθώς το 2022 παρατηρήθηκε ύφεσή της με θετικές για την οικονομία επιπτώσεις», αναφέρει, μεταξύ άλλων, ο Δ.Σ. της εταιρείας, Γιώργος Συριανός.
Οι διελεύσεις οχημάτων στην Αττική Οδό ήταν αυξημένες κατά 0,3% έναντι του 2019 και 12,5% έναντι του 2021, με την κυκλοφορία να ανακάμπτει ολοένα και περισσότερο προς το τέλος του έτους.
Συγκεκριμένα, η μέση ημερήσια κίνηση στην Αττική οδό, το 2022, ανήλθε σε 237 χιλ. οχήματα έναντι 210 χιλ. το 2021, 180 χιλ. το 2020 και 236 χιλ. το 2019.