Επέστρεψε η αισιοδοξία στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου, αφού οι ταξινομήσεις κινούνται με υψηλό θετικό πρόσημο (+28,4%) στο 6μηνο. Άνοδος στις ταξινομήσεις και σε φορτηγά – λεωφορεία.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Ιούνιος 2023 | Ιούνιος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 13.394 | 11.091 | +20,8% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 1.257 | 1.088 | +15,5% |
Καινούργια λεωφορεία | 37 | 26 | +42,3% |
Ιανουάριος – Ιούνιος 2023 | Ιανουάριος – Ιούνιος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 70.362 | 54.798 | +28,4% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 5.936 | 5.008 | +18,5% |
Καινούργια λεωφορεία | 141 | 115 | +22,6% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Ιούνιο, έχει ως εξής:
Segment | Ιούνιος 2023 | Ιούνιος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Ιούνιος 2023 | Ιανουάριος – Ιούνιος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 4,7% | 11,9% | -7,2 | 5,7% | 8,5% | -2,8 |
A-SUV | 3,3% | 2,9% | +0,4 | 2,0% | 1,5% | +0,5 |
A TOTAL | 8,0% | 14,8% | -6,8 | 7,6% | 10,0% | -2,4 |
B | 24,6% | 22,1% | +2,5 | 28,1% | 24,5% | +3,6 |
B-SUV | 27,2% | 21,4% | +5,7 | 25,2% | 24,7% | +0,5 |
B TOTAL | 51,8% | 43,6% | +8,2 | 53,3% | 49,1% | +4,2 |
C | 11,8% | 10,2% | +1,6 | 9,3% | 10,2% | -0,8 |
C-SUV | 19,9% | 21,7% | -1,8 | 21,3% | 22,6% | -1,3 |
C TOTAL | 31,8% | 31,9% | -0,2 | 30,6% | 32,7% | -2,1 |
D | 1,4% | 1,0% | +0,4 | 1,3% | 1,2% | +0,1 |
D-SUV | 4,8% | 5,9% | -1,1 | 5,3% | 5,0% | +0,3 |
D TOTAL | 6,2% | 6,9% | -0,7 | 6,6% | 6,2% | +0,4 |
E | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,3% | 0,5% | -0,2 | 0,3% | 0,4% | -0,1 |
E TOTAL | 0,4% | 0,6% | -0,2 | 0,4% | 0,5% | -0,1 |
F-G | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,7% | -0,4 | 0,3% | 0,3% | -0,1 |
F-G TOTAL | 0,4% | 0,9% | -0,5 | 0,4% | 0,5% | +0,0 |
SPORTS | 0,6% | 0,1% | +0,4 | 0,4% | 0,2% | +0,2 |
MPV | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,0% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,9% | 1,1% | -0,2 | 0,6% | 0,8% | -0,2 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 55,7% | 53,2% | +2,6 | 54,4% | 54,4% | +0,0) |
Ιούνιος 2023 | Ιούνιος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Ιούνιος 2023 | Ιανουάριος – Ιούνιος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Μάι ‘23 | |
Βενζίνη | 43,8% | 47,0% | -3,2 | 45,1% | 47,0% | -1,9 | 37,3% |
Πετρέλαιο | 13,4% | 10,6% | +2,8 | 14,2% | 14,1% | +0,1 | 14,8% |
Υβριδικά (HEV) | 30,4% | 32,2% | -1,8 | 28,4% | 28,3% | +0,1 | 25,1% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 9,9% | 7,1% | +2,8 | 9,7% | 7,5% | +2,2 | 19,7% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,4% | 0,4% | -0,1 | 0,3% | 0,6% | -0,3 | 3,1% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 2,0% | 2,6% | -0,6 | 2,3% | 2,5% | -0,2 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Μάιο ως εξής:
Μάιος 2023 | Μάιος 2022 | Μεταβολή | Ιανουάριος- Μάιος 2023 | Ιανουάριος- Μάιος 2022 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 938.950 | 792.215 | +18,5% | 4.393.951 | 3.724.919 | +18,0% |
ΕΕ 14(2) | 825.660 | 691.389 | +19,4% | 3.855.810 | 3.258.128 | +18,3% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 976.440 | 824.421 | +18,4% | 4.551.176 | 3.873.684 | +17,5% |
Ελλάδα | 12.957 | 11.991 | +8,1% | 56.968 | 43.707 | +30,3% |
(1) ΕΕ των 27.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.