Στις 10 Απριλίου, οι βουλευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου θα ψηφίσουν για τους νέους κανόνες ενίσχυσης των στόχων μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) για τα νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα.
Η νομοθεσία, η οποία έχει ήδη συμφωνηθεί προσωρινά με το Συμβούλιο, θέτει στόχους για τη μείωση των εκπομπών CO2 από μεγάλα φορτηγά και λεωφορεία: 45% για το διάστημα 2030-2034, 65% για το 2035-2039 και 90% από το 2040 και έπειτα.
Μέχρι το 2030, τα νέα αστικά λεωφορεία θα πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές τους κατά 90% και να μετατραπούν σε οχήματα μηδενικών εκπομπών έως το 2035.
Τίθενται επίσης στόχοι μείωσης των εκπομπών για τα ρυμουλκούμενα (7,5%) και τα ημιρυμουλκούμενα (10%), από το 2030.
Τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα ευθύνονται για περισσότερο από το 25% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τις οδικές μεταφορές στην ΕΕ και αντιπροσωπεύουν πάνω από το 6% των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην ΕΕ.
Η μείωση αυτών των εκπομπών θα συμβάλλει καθοριστικά στους ευρωπαϊκούς στόχους για επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050 και μείωση της ζήτησης για εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα.