Η Αττική Οδός μεγαλώνει. Τον σχεδιασμό των επεκτάσεων της Αττικής Οδού αποκάλυψαν χθες, σε συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και ο γ.γ. Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης.
Επιμέλεια: Φώτης Φωτεινός
Ο σχεδιασμός του υπουργείου προβλέπει 3 επεκτάσεις, με συνολικό προϋπολογισμό 1 δις ευρώ.
Η πρώτη επέκταση, η οποία εκτιμάται ότι θα δημοπρατηθεί τους πρώτους μήνες του 2021, θα αφορά την σύνδεση της λεωφόρου Κύμης με την εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας.
Εάν υλοποιηθεί, θα δώσει τέλος στο μποτιλιάρισμα που παρατηρείται τις πρωινές ώρες στην έξοδο προς την εθνική οδό.
Ένα έτος αργότερα, στις αρχές του 2022, εκτιμάται ότι θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την επέκταση της Αττικής Οδού έως τη Ραφήνα, η οποία θα ενισχύσει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα του λιμένα της Ραφήνας.
Το τρίτο έργο, η σύνδεση της περιφερειακής Υμηττού με υπόγεια σήραγγα με την λεωφόρο Βουλιαγμένης και η αναμόρφωση της τελευταίας σε ελεύθερη λεωφόρο με ανισόπεδους κόμβους, δίχως φανάρια. Η επέκταση αυτή της Αττικής Οδού θεωρείται κρίσιμη για την επένδυση στο Ελληνικό.
Σύμφωνα με το γενικό γραμματέα Υποδομών, η επέκταση της λεωφόρου Κύμης βρίσκεται σε ικανοποιητικό επίπεδο ωριμότητας και ως εκ τούτου μπορεί να ξεκινήσει σύντομα ο σχετικός διαγωνισμός, ενώ για τις υπόλοιπες δυο χρειάζεται περισσότερος χρόνος.
Και οι τρεις επεκτάσεις της Αττικής Οδού θα προχωρήσουν ως δημόσια έργα, ενώ δεν αποκλείεται στις επεκτάσεις της Ραφήνας και στη σύνδεση της περιφερειακής Υμηττού να αξιοποιηθεί και η μέθοδος των πρότυπων προτάσεων.
Σε ό,τι αφορά το διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού (η υπάρχουσα λήγει το 2024), ο υπουργός Υποδομών ξεκαθάρισε ότι θα προκηρυχθεί από το ΤΑΙΠΕΔ, στο οποίο έχει παραχωρηθεί το σχετικό δικαίωμα από το 2011, με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων.
Ο υπουργός Υποδομών ανέφερε ότι θα ληφθούν αργότερα οι αποφάσεις για το εάν θα ενταχθούν οι τρεις σχεδιαζόμενες επεκτάσεις στην παραχώρηση του κύριου τμήματος της Αττικής Οδού μετά τη δημοπράτησή τους.