Η υψηλή έκπτωση, ύψους 55%, που έδωσε η κοινοπραξία Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών στο πρώτο τμήμα του Πάτρα – Πύργος (Δουναίικα – Πύργος), έχει προκαλέσει ποικίλα σχόλια στον κλάδο των κατασκευών.
Αυτό έχει να κάνει με την υψηλή έκπτωση, σε ένα έργο, ύψους 67,2 εκατ. Τα ερωτήματα έχουν να κάνουν «εάν το έργο βγαίνει, με τέτοια έκπτωση» και «εάν καταφέρει να ολοκληρωθεί στο συμβατικό του χρονοδιάγραμμα».
Στόχος του υπουργείου Μεταφορών είναι, έως το φθινόπωρο του 2016, να έχουν δημοπρατηθεί όλα τα τμήματα της Πατρών – Πύργου και να έχει αρχίσει η κατασκευή τους.
Η επιλογή της διαίρεσης των εργολαβιών σε 8 τμήματα έχει χαρακτηριστεί κίνηση «υψηλού ρίσκου», καθώς η εν λόγω μέθοδος οδήγησε σε πολυετή καθυστέρηση τα έργα στο Άκτιο – Αμβρακία.
Από την πλευρά του, το υπουργείο υποστηρίζει ότι το έργο χωρίστηκε σε επιμέρους τμήματα, ώστε να μπορούν να μετάσχουν περισσότερες και μικρότερες κατασκευαστικές εταιρείες.
Το Πάτρα – Πύργος, μήκους 75 χλμ., το οποίο έχει αποσχιστεί από την «Ολυμπία Οδό», κατασκευάζεται με εθνικούς πόρους.