Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση των οχημάτων αλλάζει τα δεδομένα στην αυτοκινητοβιομηχανία και στην ουσία “ξαναμοιράζει την τράπουλα”.
Αυτό, μεταξύ άλλων, τόνισε ο Δρ. Ευάγγελος Μπεκιάρης, Διευθυντής του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ), αντιπρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) και πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο.) σε συνέντευξή του στην εκπομπή “ΤΑ ΛΕΜΕ” της ΒΕΡΓΙΝΑ TV και τη Χριστίνα Τσόρμπα.
Ο κ. Μπεκιάρης επισήμανε πως η Ελλάδα μπορεί να επωφεληθεί από την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, μπαίνοντας στην παραγωγή εξαρτημάτων ή/και λογισμικού, κάτι που κάνουν με επιτυχία ήδη άλλες χώρες όπως η Κροατία, επωφελούμενες από μια παγκόσμια αγορά.
Ελληνικά νησιά ενεργειακά αυτόνομα με καθαρά ηλεκτρικά οχήματα
Η Ελλάδα διαθέτει τις ιδανικές συνθήκες για την εφαρμογή ηλεκτροκίνησης και αυτόνομης κίνησης σε προστατευμένα περιβάλλοντα όπως τα πράσινα νησιά μας, είπε ο κ. Μπεκιάρης αναφέροντας το παράδειγμα της Αστυπάλαιας και της Χάλκης.
Ο ίδιος αποκάλυψε ότι ως ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ είναι σε συζητήσεις με βιομηχανίες οχημάτων και για δύο ακόμη νησιά καταλήγοντας ότι σύντομα θα έχουμε σειρά από ελληνικά νησιά που θα είναι και ενεργειακά αυτόνομα και πράσινα και με πράσινα καθαρά ηλεκτρικά ή έστω υβριδικά οχήματα.
«Αυτό σημαίνει πρωτοπορία, πολύ καλύτερο και ποιοτικότερο τουρισμό, σημαίνει και καθαρότερο περιβάλλον για τους κατοίκους», ανέφερε.
Τέλος, ο κ. Μπεκιάρης εξέφρασε την ανάγκη παροχής κινήτρων για την προμήθεια και χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων και ταξί.
Τα κίνητρα μπορούν να ξεκινήσουν αφενός από τους στόλους οχημάτων (π.χ. ενοικίασης, leasing κλπ.) κι αφετέρου αντικαθιστώντας τα ταξί σε κομβικά σημεία – όπως τα αεροδρόμια – με ταξί αποκλειστικά ηλεκτροκινούμενα.