“Καμπανάκι” για την εγχώρια οικονομία και κατανάλωση αποτελούν τα στοιχεία του ΣΕΑΑ για τον πρώτο μήνα του έτους, στον οποίο οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων έπεσαν 16,4%.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα, έχουν ως εξής:
Ιανουάριος 2025 | Ιανουάριος 2024 | Μεταβολή 2025/2024 | |
Καινούργια επιβατικά | 10.663 | 12.752 | -16,4% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 768 | 1.175 | -34,6% |
Καινούργια λεωφορεία | 133 | 47 | 183,0% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Ιανουάριο, έχει ως εξής:
Segment | Ιανουάριος 2025 | Ιανουάριος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 4,1% | 5,5% | -1,4 |
A-SUV | 2,3% | 2,5% | -0,1 |
(A TOTAL) | (6,4%) | (8,0%) | (-1,6) |
B | 20,8% | 28,7% | -7,9 |
B-SUV | 35,6% | 30,0% | +5,6 |
(B TOTAL) | (56,3%) | (58,7%) | (–2,3) |
C | 8,6% | 8,8% | -0,2 |
C-SUV | 21,3% | 17,6% | +3,6 |
(C TOTAL) | (29,9%) | (26,4%) | (+3,5) |
D | 1,3% | 1,5% | -0,1 |
D-SUV | 4,0% | 3,9% | +0,1 |
(D TOTAL) | (5,3%) | (5,3%) | (-0,0) |
E | 0,1% | 0,0% | +0,0 |
E-SUV | 0,6% | 0,4% | +0,2 |
(E TOTAL) | (0,7%) | (0,4%) | (+0,3) |
F-G | 0,2% | 0,1% | +0,2 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
(F-G TOTAL) | (0,4%) | (0,4%) | (+0,1) |
SPORTS | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
MPV | 0,0% | 0,0% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,8% | 0,7% | +0,1 |
(SUV TOTAL) | (63,9%) | (54,7%) | (+9,3) |
100,0% | 100,0% | 0,0 |
Οι ταξινομήσεις στην ΕΕ το 2024
Ιανουάριος 2025 | Ιανουάριος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Δεκ. ‘24 | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Δεκ. ‘23 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |
Βενζίνη | 34,4% | 40,6% | -6,2 | 33,3% | 35,3% | -2,0 |
Πετρέλαιο | 4,4% | 12,6% | -8,2 | 11,9% | 13,6% | -1,6 |
Υβριδικά (HEV) | 48,0% | 36,0% | +12,1 | 30,9% | 25,8% | +5,1 |
Plug in Υβριδικά (PHEV) | 7,0% | 6,3% | +0,8 | 7,1% | 7,7% | -0,6 |
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) | 5,0% | 3,5% | +1,5 | 13,6% | 14,6% | -1,0 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 3,1% | 3,0% | -0,0 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 1,2% | 1,0% | +0,1 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Δεκέμβριο ως εξής:
Δεκέμβριος 2024 | Δεκέμβριος 2023 | Μεταβολή | Ιανουάριος- Δεκέμβριος 2024 | Ιανουάριος- Δεκέμβριος 2023 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 910.505 | 866.720 | 5,1% | 10.632.381 | 10.548.165 | +0,8% |
ΕΕ 14(2) | 784.223 | 769.422 | 1,9% | 9.226.555 | 9.276.979 | -0,5% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 950.345 | 907.302 | 4,7% | 11.010.836 | 10.944.875 | +0,6% |
Ελλάδα | 8.704 | 8.240 | +5,6% | 137.075 | 134.484 | +1,9% |
(1) ΕΕ των 27. (2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004. (3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.