Κατά είκοσι λεπτά μειώνεται η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με την παράδοση των 3 δίδυμων σηράγγων των Τεμπών από την «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου».
Με την παράδοση των νέων σηράγγων (Τ1, Τ2, Τ3), που τοποθετείται τον Μάρτιο, ολοκληρώνεται ο βασικός οδικός άξονας Αθήνας – Θεσσαλονίκης που ξεκίνησε να κατασκευάζεται τη δεκαετία του 1970.
Το συνολικό μήκος των σηράγγων φτάνει τα 11 χλμ., για κάθε κλάδο κυκλοφορίας, με τη μεσαία σήραγγα να ανέρχεται στα 6 χλμ., με αποτέλεσμα να αποτελεί την μεγαλύτερη οδική σήραγγα των Βαλκανίων.
Η σημερινή διαδρομή των 25 χλμ., στο εν λόγω τμήμα, θα εξακολουθήσει να υφίσταται για όσους την προτιμούν, ωστόσο θα είναι το μόνο τμήμα της παλιάς εθνικής οδού με διόδια, όπως προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης (η τιμή για ένα Ι.Χ. θα φτάνει τα 1,20 ευρώ).
Αντίστοιχα, η διαδρομή από τις σήραγγες θα κοστίζει 0,30 ευρώ περισσότερο, αύξηση που θα επιμεριστεί στους σταθμούς Λεπτοκαρυάς και Μακρυχωρίου.
Σήμερα, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Μαλιακός – Κλειδί), μήκους 230 χμλ., έχει ολοκληρωθεί στο 95,5%.
To αντικείμενο εργασιών της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου
Αντικείμενο εργασιών της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου είναι:
-η ανακατασκευή και αναβάθμιση του υφιστάμενου αυτοκινητόδρομου μήκους 230 χλμ. από τις Ράχες του Νομού Φθιώτιδος έως το Κλειδί του Νομού Ημαθίας και η κατασκευή 3 νέων κόμβων, τον Βόρειο Κόμβο Κατερίνης, τον ημικόμβο Κορινού, τον ημικόμβο Αιγινίου,
-η κατασκευή και λειτουργία των νέων τμημάτων αυτοκινητόδρομου, μήκους 25 χλμ., από τον Ευαγγελισμό του Νομού Λάρισας έως τη Σκοτίνα του Νομού Πιερίας, το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 3 δίδυμες σήραγγες, 20 γέφυρες και τεχνικά,
-η κατασκευή και λειτουργία 5 νέων Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), 4 κέντρων λειτουργίας και συντήρησης (ΚΛΣ), και τουλάχιστον 5 μετωπικών σταθμών διοδίων,
-η λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητόδρομου για 30 χρόνια, μέσω ενός πλήρως εξοπλισμένου Κέντρου Διαχείρισης, σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές ασφάλειας.