Κινέζοι επενδυτές και αυτοκινητοβιομηχανίες προσβλέπουν στο κλείσιμο των γερμανικών εργοστασίων της Volkswagen, εκφράζοντας παράλληλα το ενδιαφέρον τους για την απόκτησή τους, δήλωσε στο Reuters ανώνυμη πηγή.
Επιμέλεια: Μ. Δημητρίου
Όπως δήλωσε, αποκλειστικά στο Reuters η πηγή που διαθέτει γνωριμίες στην κινεζική κυβέρνηση, «Η αγορά ενός εργοστασίου θα επιτρέψει στην Κίνα να αποκτήσει επιρροή στην πολυβραβευμένη αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας, η οποία κατασκευάζει μερικές από τις παλαιότερες και πιο διάσημες μάρκες αυτοκινήτων».
Είναι γεγονός ότι, οι κινεζικές εταιρείες έχουν επενδύσει σε μια σειρά κλάδους της γερμανικής οικονομίας, από τις τηλεπικοινωνίες έως τη ρομποτική, αλλά δεν έχουν ακόμη “τοποθετηθεί” στρατηγικά στην κατασκευή αυτοκινήτων, παρά το γεγονός ότι η Mercedes-Benz έχει δύο μεγάλους Κινέζους μετόχους.
Όπως σχολιάζει το δημοσίευμα, «οποιαδήποτε τέτοια κίνηση θα μπορούσε να σηματοδοτήσει την πιο ευαίσθητη πολιτικά επένδυση της Κίνας μέχρι σήμερα. Η VW αποτελεί εδώ και καιρό σύμβολο της βιομηχανικής αριστείας της Γερμανίας, η οποία απειλείται πλέον από μια παγκόσμια οικονομική επιβράδυνση που πλήττει τη ζήτηση και μια ραγδαία μετάβαση στις πράσινες τεχνολογίες.
Η κατασκευή αυτοκινήτων στη Γερμανία για την πώλησή τους στην Ευρώπη θα επιτρέψει στους Κινέζους κατασκευαστές να αποφύγουν τους δασμούς της στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ θα μπορούσε να αποτελέσει περαιτέρω απειλή για την ανταγωνιστικότητα των κατασκευαστών της Ευρώπης».
Όπως επισημαίνει η πηγή του Reuters, οι όποιες αποφάσεις θα εξαρτηθούν από τη στάση της νέας γερμανικής κυβέρνησης έναντι της Κίνας μετά τις εκλογές του προσεχούς Φεβρουαρίου.
Υπενθυμίζεται ότι, η Volkswagen διερευνά εναλλακτικές χρήσεις για τα εργοστάσιά της σε Δρέσδη και Όσναμπρουκ στο πλαίσιο μιας προσπάθειας μείωσης του κόστους των δραστηριοτήτων της στη Γερμανία. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, με μάρκες όπως η Porsche, η Audi και η Skoda, έχει δει τις πωλήσεις της να μειώνονται εν μέσω αυξανόμενου ανταγωνισμού από τις κινεζικές εταιρείες.
Πρόθεση των στελεχών της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι να κλείσουν πολλά εργοστάσια της VW, αλλά αντιμετώπισαν αντίσταση από τα εργατικά συνδικάτα. Σε μια συμφωνία που συνήφθη πριν από τα Χριστούγεννα, συμφώνησαν να τερματίσουν την παραγωγή στη Δρέσδη, ένα εργοστάσιο 340 εργαζομένων που θα κατασκευάζεται το ηλεκτρικό ID.3, και στο Όσναμπρουκ, όπου 2.300 εργαζόμενοι θα παράγουν το T-Roc Cabrio.
Καταλήγοντας, η πηγή του Reuters τόνισε ότι «Η VW θα ήταν ανοιχτή να πουλήσει το εργοστάσιο του Όσναμπρουκ σε έναν Κινέζο αγοραστή».