Στην τελική ευθεία βρίσκεται η διαμόρφωση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε μία προσπάθεια περαιτέρω ενίσχυσης των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.
Επιμέλεια: Φ. Φωτεινός
Το 2023, το μερίδιο αγοράς των BEV, των αμιγώς ηλεκτρικών, ανήλθε στο 4,74% (6.379 ταξινομήσεις) και των PHEV (επαναφορτιζόμενα υβριδικά) στο 6,57%, με 8.836 ταξινομήσεις, ήτοι σύνολο 11,3% επί των συνολικών ταξινομήσεων.
Η άνοδος 3,4% των ταξινομήσεων των BEV και PHEV (2022: μερίδιο αγοράς 7,9%, 2023: μερίδιο αγοράς 11,3%) οφείλεται στη συνέχιση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», την εγκατάσταση περισσότερων σταθμών φόρτισης (3.775 τον Αύγουστο του 2023 και 5.500 σήμερα, με στόχο τους 25.000 έως το 2030) και την αυξανόμενη προτίμησή τους από ιδιώτες/εταιρείες.
Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, η βασική διαφοροποίηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» θα αφορά στην αύξηση του ανώτατου ορίου επιδότησης για τα φυσικά πρόσωπα και στη μείωση για τα νομικά πρόσωπα, αλλά και την ενίσχυση για την απόσυρση παλαιού αυτοκινήτου.
Ειδικότερα:
🔌Στα φυσικά πρόσωπα αυξάνεται το ανώτατο όριο ενίσχυσης για αγορά/μίσθωση αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε 9.000 ευρώ, από 8.000 ευρώ στον β’ κύκλο.
🔌Παράλληλα, θα αυξηθεί η επιδότηση απόσυρσης παλαιού αυτοκινήτου, από 1.000 ευρώ, που ήταν στον προηγούμενο κύκλο του προγράμματος. Με αυτό τον τρόπο η συνολική ενίσχυση για τους πολίτες, ουσιαστικά, θα ξεπεράσει τα 10.000 ευρώ, ενώ παραμένει και η επιδότηση 500 ευρώ για τον φορτιστή του Ι.Χ.
🔌Στα νομικά πρόσωπα μειώνεται το ανώτατο ποσό ενίσχυσης για αγορά/μίσθωση αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε 6.000 ευρώ για 1 έως 20 αυτοκίνητα και σε 4.000 ευρώ για 21 αυτοκίνητα και άνω, από 8.000 ευρώ και 6.000 ευρώ, αντίστοιχα, στον β’ κύκλο.
Από τον Νοέμβριο του 2023, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταβάλει ως επιδότηση σε 7.772 δικαιούχους το ποσό των 26.138.312 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος.