Αυξημένες κατά 9,6% ήταν οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τον περασμένο Σεπτέμβριο, πετυχαίνοντας τον δεύτερο συνεχόμενο μήνα ανάπτυξης για εφέτος.
Σημειώνεται ότι, οι ταξινομήσεις τον Αύγουστο σημείωσαν άνοδο της τάξης του 4,4%.
Ωστόσο, σύμφωνα με την ACEA, η θετική επίδοση του Σεπτεμβρίου οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη χαμηλή βάση σύγκρισης από τον αντίστοιχο μήνα του 2021, όταν η έλλειψη ημιαγωγών παρεμπόδισε την παραγωγή οχημάτων.
Εξετάζοντας τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης, η Γερμανία και η Ισπανία κατέγραψαν διψήφια ποσοστά ανόδου (+14,1% και +12,7% αντίστοιχα), ενώ η Γαλλία (+5,5%) και η Ιταλία (+5,4%) παρουσίασαν πιο μέτριους ρυθμούς ανάπτυξης.
Η εικόνα στο 9μηνο
Το διάστημα Ιανουάριος – Σεπτέμβριος του 2022, η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 9,9% στις 6.784.090 μονάδες, παρά τα θετικά αποτελέσματα που καταγράφηκαν τους τελευταίους δύο μήνες.
Σύμφωνα με την ACEA, αυτό αντικατοπτρίστηκε στις επιδόσεις των περισσότερων χωρών, με όλες τις μεγάλες αγορές της περιοχής να καταγράφουν απώλειες σε αυτό το διάστημα.
Η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη μείωση (-16,3%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-11,8%), τη Γερμανία (-7,4%) και την Ισπανία (-7,4%).
Οι επιδόσεις της Ελλάδας
Στη χώρα μας ταξινομήθηκαν 8.606 νέα αυτοκίνητα τον περασμένο Σεπτέμβριο έναντι 6.610 το 2021, σημειώνοντας μια άνοδο της τάξης του 30,2%.
Αντίστοιχα θετική ήταν η εικόνα και στο 9μηνο του έτους, καθώς ταξινομήθηκαν συνολικά 82.936 νέα οχήματα, εν συγκρίσει με τις 81.756 μονάδες στο 9μηνο του 2021, καταγράφοντας αύξηση 1,4%.
Βάσω Βεγιάζη