Τις βασικές προτεραιότητες που πρέπει να ακολουθήσουν τα νέα μέλη του Ευρωκοινοβουλίου, την περίοδο 2024 – 2029, ώστε να καταστούν βιώσιμες και αποτελεσματικές οι οδικές μεταφορές στην ΕΕ, συγκέντρωσε σε ένα μανιφέστο η IRU.
Υπενθυμίζεται ότι, το νέο Ευρωκοινοβούλιο θα συνεδριάσει, για πρώτη φορά, σήμερα, στο Στρασβούργο και οι ευρωβουλευτές διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στην προώθηση της λήψης κρίσιμων αποφάσεων στην ΕΕ.
Σύμφωνα με την EU Advocacy Director της IRU, Raluca Marian,: «Εκ μέρους των μελών μας σε ολόκληρη την ΕΕ, ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με το νέο Κοινοβούλιο για να συνεχίσουμε να ενισχύουμε τον κρίσιμο ρόλο των οδικών μεταφορών.
Οι πιο σημαντικές προτεραιότητες αφορούν την ανάγκη υποστήριξης της μετάβασης του κλάδου των εμπορικών οδικών μεταφορών προς την ουδετερότητα άνθρακα, διατηρώντας παράλληλα τη λειτουργική του αποτελεσματικότητα, την ανθεκτικότητα και την ανταγωνιστικότητά του.
Επιπλέον, πρέπει να ψηφιοποιήσουμε τον κλάδο με έξυπνο τρόπο και να αντιμετωπίσουμε τη χρόνια έλλειψη οδηγών που ήδη επηρεάζει την ευρωπαϊκή οικονομία.
Δουλεύοντας μαζί, μπορούμε να οικοδομήσουμε ένα βιώσιμο, αποτελεσματικό και καινοτόμο σύστημα μεταφορών προς όφελος όλων στην ΕΕ».
Τρεις τομείς
Όπως επισημαίνεται, το Μανιφέστο της IRU για τη νέα κοινοβουλευτική ομάδα του Ευρωκοινοβουλίου περιλαμβάνει οκτώ δράσεις προτεραιότητας σε τρεις τομείς.
Πρώτον, για τους εργαζόμενους του κλάδου, το Μανιφέστο περιγράφει τις ενέργειες για τη διευκόλυνση της πρόσβασης στο επάγγελμα του οδηγού και τη βελτίωση της εκπαίδευσης, καθώς και για τη βελτίωση των συνθηκών ανάπαυσης του οδηγού.
Δεύτερον, για τη στήριξη της απανθρακοποίησης του κλάδου, το Μανιφέστο περιλαμβάνει προτεραιότητες για τα πρότυπα CO₂ βαρέων οχημάτων, τη χωρητικότητα του ηλεκτρικού δικτύου και την εναρμόνιση των περιορισμών πρόσβασης στα αστικά οχήματα σε ολόκληρη την ΕΕ.
Τρίτον, για τον βασικό ρόλο του κλάδου στη στήριξη της ευημερίας, το Μανιφέστο εστιάζει στην ψηφιοποίηση των εγγράφων μεταφοράς, στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και της συνδυασμένης μεταφοράς και στη διευκρίνιση των in-vehicle data κανόνων.