Μειώθηκε στο 44,8% το ποσοστό ταξινομημένων νέων ντιζελοκίνητων οχημάτων στην ΕΕ των «15» το 2017, αντί 49,9% ένα χρόνο νωρίτερα.
Της Βάσως Βεγιάζη
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η μείωση αυτή αντισταθμίστηκε από την αύξηση πωλήσεων των βενζινοκίνητων οχημάτων, καθώς τα εν λόγω οχήματα βρίσκονται ψηλά στις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 50% (45,9% το 2016) των πωλήσεων νέων επιβατικών αυτοκινήτων.
Να σημειωθεί ότι, τα οχήματα με κινητήρες εναλλακτικής ισχύος (APV) αντιπροσώπευσαν το 5,8% της αγοράς αυτοκινήτων, πέρυσι, ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα (ECV) συγκέντρωσαν μόλις το 1,5% επί των συνολικών πωλήσεων.
Όπως αναφέρει η ACEA, το 2017, το συνολικό μερίδιο αγοράς ντιζελοκίνητων οχημάτων μειώθηκε σε ολόκληρη τη Δυτική Ευρώπη και ιδιαίτερα σε Λουξεμβούργο και Ελλάδα χάνοντας πάνω από 10 ποσοστιαίες μονάδες και στις δύο αγορές.
Στον αντίποδα, το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων παρέμεινε σταθερό σε Ιταλία και Δανία, με την Ιρλανδία να αποτελεί τον «ηγέτη» της εν λόγω κατηγορίας με ποσοστό 65,2%. Ακολουθούν η Πορτογαλία με 61,5% και η Ιταλία με 56,3%.
Στο 52,1% τα πετρελαιοκίνητα οχήματα στην Ελλάδα
Ειδικά για την χώρα μας, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ACEA, το 2017, το ποσοστό το πετρελαιοκίνητων οχημάτων αυξήθηκε στο 52,1% αντί του 42,6% ένα χρόνο νωρίτερα.
Το ποσοστό των ντιζελοκίνητων οχημάτων μειώθηκε στο 44,6%, έναντι του 55,1% το 2016.
Τα υβριδικά ηλεκτρικά και τα ηλεκτροκίνητα οχήματα διεύρυναν το ποσοστό τους, φτάνοντας στο 2,7% (2% το 2016) και στο 0,2% (0,1% το 2016), ενώ τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος παρέμεινα σταθερά στο 0,4%.