Διόδια 2,5 ευρώ, έναντι 2,8 ευρώ σήμερα, προβλέπονται στη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, έπειτα από σχετική απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Τελικά, δεν έγινε δεκτό το αρχικό σχέδιο για κλιμακωτά διόδια (το ύψος θα καθοριζόταν ανάλογα με το κυκλοφοριακό φόρτος) που προέκρινε το ΤΑΙΠΕΔ.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Από σήμερα ο διαγωνισμός για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού μπήκε στη δεύτερη φάση του.
Κατόπιν της τελικής απόφασης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών οι δεσμευτικές προσφορές των ενδιαφερομένων πρέπει να υποβληθούν λαμβάνοντας υπόψη διόδια 2,50 ευρώ ανά διέλευση, ενώ με βάση την τρέχουσα σύμβαση, που εκπνέει τον Οκτώβριο του 2024, προβλέπονται διόδια 2,80 ευρώ.
Η απόφαση της Κυβέρνησης για μείωση των διοδίων της Αττικής Οδού στη νέα σύμβαση, όχι μόνο εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθεια αντιμετώπισης του κόστους διαβίωσης, αλλά κλείνει κι ένα κύκλο ανεδαφικών απόψεων περί κλιμακωτών διοδίων, χωρίς να υπάρχει συγκοινωνιακή μελέτη».
Τα 8 σχήματα που διεκδικούν την Αττική Οδό
Σημειώνεται ότι η υπάρχουσα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού λήγει το 2024. Σε εξέλιξη βρίσκεται ο νέος διαγωνισμός για την παραχώρηση του οδικού άξονα για 25 έτη. Τα 8 σχήματα που διεκδικούν τον οδικό άξονα είναι τα εξής:
-ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
-INC S.p.A. (GRUPPO FININC)
-Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – ADRIAN INFRASTRUCTURE
-Ένωση προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – FS ARK HOLDCO S.a.r.l.
-Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE BIDCO S.A.
-Ένωση προσώπων CORE INFRASTRUCTURE FUND III SCS (VAUBAN) – DIF INFRA 6 PARTICIPATIONS 5 B.V. – EGIS PROJECTS S.A.
-Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
-Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.