Σαφής είναι η προτίμηση των Ελλήνων στα υβριδικά αυτοκίνητα (HEV), τα οποία κατέκτησαν πέρυσι την 1η θέση της αγοράς, με μερίδιο 42,3%, σημειώνοντας αύξηση 11,4% σε σχέση με το 2023.
Του Φώτη Φωτεινού
Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) συνδυάζουν δύο ή περισσότερες τεχνολογίες κινητήρων για να επιτύχουν την κίνηση τους.
Συνήθως, ένας θερμικός κινητήρας (βενζίνης ή πετρελαίου) συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα.
Τα HEV μπορούν να κινηθούν αποκλειστικά με τον θερμικό κινητήρα, μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα ή με τον συνδυασμό και των δύο. Αυτός ο συνδυασμός εξασφαλίζει βέλτιστη απόδοση, μειώνοντας τις απαιτήσεις από τον θερμικό κινητήρα και βελτιώνοντας την οικονομία καυσίμου.
Στη 2η θέση της αγοράς, αλλά με κάμψη 6,2%, τα βενζινοκίνητα με μερίδιο 35,7% και στην 3η θέση τα αυτοκίνητα πετρελαίου (και αυτά με κάμψη 6%), με 13,1%.
Στην 4η θέση συναντάμε τα επαναφορτιζόμενα (BEV – PHEV), με μερίδιο αγοράς 12,4%, σημειώνοντας οριακή άνοδο 1,1%.
Τα Plug-In υβριδικά οχήματα (PHEV) αποτελούν μια ενδιάμεση κατηγορία μεταξύ των υβριδικών και των πλήρως ηλεκτροκίνητων.
Λειτουργούν σαν κανονικά υβριδικά, αλλά με μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταρίας που απαιτεί επαναφόρτιση μέσω σύνδεσης σε σταθμό φόρτισης.
Αυτό τους επιτρέπει να λειτουργούν σαν πλήρως ηλεκτροκίνητα για μικρές διαδρομές, εξοικονομώντας καύσιμο και μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων.
Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τα BEV.
Σημειώνεται ότι πέρυσι ταξινομήθηκαν 137.101 αυτοκίνητα στην Ελλάδα έναντι 134.484 το 2023, σημειώνοντας οριακή άνοδο 1,9%.
Μερίδια αγοράς αυτοκινήτου ανά καύσιμο
Κατηγορία καυσίμου | 2024 (12μηνο) | 2023 (12μηνο) | Διαφορά μεριδίου | Μερίδιο στην ΕΕ (11μηνο 2024) |
Βενζίνη | 35,7% | 41,9% | -6,2 | 33,7% |
Πετρέλαιο | 7,2% | 13,1% | -6,0 | 12,1% |
Υβριδικά (HEV) | 42,3% | 30,9% | +11,4 | 30,7% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 12,4% | 11,3% | +1,1 | 20,4% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,3% | -0,3 | 3,1% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 2,5% | 2,5% | -0,0 |
Πηγή: ΣΕΑΑ