Ολοένα και κερδίζουν μερίδιο αγοράς τα αυτοκίνητα με ηλεκτρική φόρτιση. Σύμφωνα με τα νέα στατιστικά στοιχεία της ACEA, το τρίτο τρίμηνο του 2020, σχεδόν 1 στα 10 επιβατικά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην ΕΕ ήταν όχημα με ηλεκτρική φόρτιση (9,9%), σε σύγκριση με 3,0% την ίδια περίοδο πέρυσι.
Η άνοδος των πωλήσεων οφείλεται στα μέτρα στήριξης που εισήγαγαν διάφορες χώρες για την τόνωση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.
Ωστόσο, το ντίζελ και η βενζίνη αντιπροσώπευαν περισσότερο από το 75% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο.
Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα
Κατά το τρίτο τρίμηνο, τα αυτοκίνητα που κινούνται με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης έχασαν περαιτέρω έδαφος, με το συνολικό μερίδιο αγοράς τους να πέφτει από 88,6% τον Ιούλιο-Σεπτέμβριο 2019, σε 75,4% φέτος.
Τα αυτοκίνητα ντίζελ αντιπροσώπευαν το 27,8% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ οι εγγραφές μειώθηκαν κατά 13,7% σε 766.146 μονάδες.
341,092 #hybrid electric cars 🔋 were sold from July to September 2020, representing 12.4% of the 🇪🇺 #car market and making them the bestselling alternatively-powered vehicle type in the EU | LATEST STATISTICS: https://t.co/ZXJ6HhVZMv pic.twitter.com/JDoLhttUqu
— ACEA (@ACEA_eu) November 9, 2020
Οι πωλήσεις βενζίνης σημείωσαν ακόμη μεγαλύτερη πτώση (-24,3%), από 1,7 εκατομμύρια μονάδες πέρυσι σε 1,3 εκατομμύρια μονάδες το τρίτο τρίμηνο του 2020.
Αυτό αντιπροσωπεύει μερίδιο αγοράς 47,5%, με τη βενζίνη να είναι κάτω από το 50% για πρώτη φορά από το 2016.
Με εξαίρεση την Κύπρο, όλες οι αγορές της ΕΕ σημείωσαν πτώση της ζήτησης για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα κατά την περίοδο των τριών μηνών, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων αγορών.
Οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV)
Από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο του 2020, οι εγγραφές οχημάτων με ηλεκτρική φόρτιση (ECV) υπερδιπλασιάστηκαν (+ 211,6%), φθάνοντας τις 273.809 μονάδες και μερίδιο αγοράς 9,9%.
Ως αποτέλεσμα, η ζήτηση για υβριδικά plug-in (PHEV) αυξήθηκε (+368,1%) κατά το τρίτο τρίμηνο, από 29.557 μονάδες πέρυσι σε 138.348 νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν το 2020. Τόσο η Γερμανία όσο και η Γαλλία σημείωσαν ποσοστιαίες αυξήσεις άνω του 400% το καθένα.
Η αύξηση των καταχωρίσεων ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες (BEV) ήταν επίσης ισχυρή σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση (+ 132,3%), συνολικά 135.461 μονάδες κατά την περίοδο των τριών μηνών.
Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) παρέμειναν ο καλύτερος σε πωλήσεις τύπος οχήματος εναλλακτικής ισχύος στην ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση 88,8% το τρίτο τρίμηνο του έτους.
Συνολικά, πωλήθηκαν 341.092 υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο του 2020, αντιπροσωπεύοντας το 12,4% της αγοράς αυτοκινήτων στην ΕΕ.
Η ζήτηση για αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα – αιθανόλη (E85), υγρό πετρέλαιο (LPG) και φυσικό αέριο (NGV) – επιβραδύνθηκε το τρίτο τρίμηνο του 2020 (-6,8%), αν και με πιο μέτριο ρυθμό σε σύγκριση με το προηγούμενο τέταρτο.
Αυτό οφειλόταν κυρίως στην πτώση των πωλήσεων αυτοκινήτων φυσικού αερίου (-13,2%), ενώ οι ταξινομήσεις οχημάτων υγραερίου παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητες (+ 0,8%).
Όλα τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV) συνδύασαν σχεδόν το 25% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο 2020, με τις πωλήσεις να διπλασιάζονται (+ 101,4%) από 337.108 μονάδες πέρυσι σε 678.777 φέτος.