Δεν θα τοποθετηθούν μετωπικά και πλευρικά διόδια στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου, διαβεβαίωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας σε πρωινή εκπομπή, υποστηρίζοντας ότι στόχευση του υπουργείου είναι η υλοποίηση των ηλεκτρονικών / αναλογικών διοδίων και η κατάργηση των μετωπικών σταθμών.
«Είναι παράλογο να έχουμε διόδια στην περιοχή. Αυτό που εμείς έχουμε δεσμευτεί είναι ότι δεν θα τοποθετηθούν ούτε πλευρικά, ούτε μετωπικά διόδια στην περιοχή.
Ο στόχος, ο δικός μας και αυτό το κάνουμε πράξη είναι να φύγουν και τα μετωπικά διόδια που υπάρχουν σε όλους τους αυτοκινητόδρομους, για αυτό βγήκε και ο διαγωνισμός των ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων», σημείωσε ο υπουργός.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «όταν έχεις μία σύμβαση, για να ολοκληρωθεί η σύμβαση και να μην γυρνάει η χώρα λεφτά πίσω και στους δανειστές και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οφείλεις να κάνεις μερικές ενέργειες, όπως αυτή που έγινε χθες.
Δηλαδή, έπρεπε να βγει περιβαλλοντική αδειοδότηση για να περάσουμε στη φάση της λειτουργίας. Δεν θα μπουν μετωπικά και πλευρικά διόδια στην περιοχή.
Και όταν μπουν ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια, ακόμα και τότε οι κάτοικοι των Δήμων Αφιδνών, Κηφισιάς, Διονύσου και Ωρωπού, θα έχουν εξαίρεση. Οι υπόλοιποι θα χρεώνονται».
Υπενθυμίζεται ότι, στη σύμβαση παραχώρησης της Νέας Οδού, συμπεριλαμβάνεται η κατασκευή πλευρικών διοδίων στην γέφυρα της Βαρυμπόμπης και του Αγίου Στεφάνου.
Σύμφωνα με τους αρχικούς υπολογισμούς, τα πλευρικά διόδια στον Αγ. Στέφανο θα κοστίζουν 0,8 ευρώ για τα αυτοκίνητα και 2,9 ευρώ για τα μεγάλα φορτηγά και στην Βαρυμπόμπη 0,5 ευρώ και 1,8 ευρώ αντίστοιχα.
Η μη λειτουργία των διοδίων συνεπάγεται διαφυγόντα έσοδα αρκετών εκατ. ευρώ για την κοινοπραξία, η οποία τα διεκδικεί, από το ελληνικό δημόσιο, με τη μορφή αποζημιώσεων.