Παραμένει σε πτωτική πορεία η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, παρά τη θετική πορεία του Αυγούστου.
Της Βάσως Βεγιάζη
Στο 8μηνο, οι συνολικοί όγκοι συρρικνώθηκαν κατά 11,9%, φτάνοντας σχεδόν τα 6 εκατομμύρια νέα επιβατικά αυτοκίνητα.
Ως αποτέλεσμα, οι τέσσερις βασικές αγορές έχουν αντιμετωπίσει, μέχρι στιγμής, φέτος τις εξής απώλειες: Ιταλία (-18,4%), Γαλλία (-13,8%), Γερμανία (-9,8%) και Ισπανία (-9,4%).
Τον Ιούλιο, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν και πάλι (-10,4%), παρά την ήδη χαμηλή βάση σύγκρισης που προκαλείται από τη συνεχιζόμενη έλλειψη ημιαγωγών.
Και οι τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ είχαν χειρότερη απόδοση από ό,τι πριν από ένα χρόνο, με τη Γερμανία (-12,9%) και την Ισπανία (-12,5%) να σημειώνουν τη μεγαλύτερη πτώση.
Αντίθετα, τον Αύγουστο, η ευρωπαϊκή αγορά επέστρεψε τελικά σε ανάπτυξη (+4,4%), δίνοντας τέλος σε δεκατρείς μήνες διαδοχικής πτώσης.
Ωστόσο – με καταγεγραμμένες 650.305 μονάδες – αυτό το αποτέλεσμα παραμένει πολύ κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα.
Όλες οι βασικές αγορές της ΕΕ συνέβαλαν θετικά στην ανάπτυξη, με άνοδο στην Ιταλία (+9,9%), την Ισπανία (+9,1%), τη Γαλλία (+3,8%) και τη Γερμανία (+3,0%).
Για αναλυτικά στοιχεία: ACEA AUGUST 2022