Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν σχεδόν κατά 17 φορές, το διάστημα 2016 – 2022, ενώ ο αριθμός των δημόσιων φορτιστών στην Ευρώπη αυξήθηκε μόλις κατά 6 φορές το ίδιο χρονικό διάστημα.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Όπως σχολιάζει η ACEA, καθώς το μερίδιο αγοράς των νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων με μπαταρία (BEVS) συνεχίζει να αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς, οι δημόσιες υποδομές φόρτισης θα πρέπει να υποστηρίζονται από φιλόδοξους και επικαιροποιημένους στόχους στο πλαίσιο του κανονισμού για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων (AFIR).
Παρά το δύσκολο 2022 για την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων με μονοψήφιο ποσοστό ανόδου στις ταξινομήσεις αυτοκινήτων -κυρίως λόγω των ελλείψεων εξαρτημάτων κατά το α’ εξάμηνο του έτους- οι πωλήσεις νέων BEVs συνέχισαν να αυξάνονται. Το 2022, το μερίδιο αγοράς τους αυξήθηκε στο 12,1%, μια βελτίωση της τάξης των τριών ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με το 2021.
Σύμφωνα με την ACEA, αυτό επιβεβαιώνει την τάση τα τελευταία έξι χρόνια, με τις πωλήσεις BEV να αυξάνονται κατά 17 φορές το διάστημα 2016 – 2022. Ωστόσο, ο ρυθμός ανάπτυξης των υποδομών φόρτισης «κρατά πίσω» από την καταναλωτική ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Επίσης, ο αριθμός των δημόσιων φορτιστών στην ΕΕ αυξήθηκε κατά λιγότερο από 6 φορές μεταξύ 2016 και 2022. Αυτό σημαίνει ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνονται σχεδόν 3 φορές ταχύτερα από τα σημεία φόρτισης.
Το 42% των σημείων φόρτισης βρίσκονται σε Ολλανδία – Γερμανία
Τα παραπάνω στοιχεία επιβεβαιώνονται και από σχετικό χάρτη της ACEA, όπου απεικονίζεται η συσχέτιση μεταξύ των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων (ECV) και διαθεσιμότητας υποδομής φόρτισης για κάθε ένα από τα 27 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Όπως προκύπτει:
-Το 42% όλων των σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα συγκεντρώνονται μόνο σε δύο χώρες της ΕΕ: την Ολλανδία (111.821 φορτιστές) και τη Γερμανία (87.674).
-Οι δύο αυτές χώρες συγκεντρώνουν λιγότερο από το 10% της ολόκληρης επιφάνειας της ΕΕ.
-Οι υπόλοιποι φορτιστές βρίσκονται διάσπαρτοι στο υπόλοιπο 90% της επιφάνειας της Ευρώπης.
-Η Ολλανδία -η χώρα με το υψηλότερο μερίδιο της υποδομής -έχει σχεδόν 70 φορές περισσότερα σημεία φόρτισης έναντι της Ρουμανίας (1.658), η οποία είναι περίπου 7 φορές μεγαλύτερη σε έκταση.
Το Top5 των χωρών με τους περισσότερους δημόσιους φορτιστές στην ΕΕ | Το Top5 των χωρών με τους λιγότερους δημόσιους φορτιστές στην ΕΕ |
Ολλανδία (111.821) | Λετονία (660) |
Γερμανία (87.674) | Λιθουανία (477) |
Γαλλία (83.317) | Εσθονία (300) |
Ιταλία (37.186) | Κύπρος (69) |
Ισπανία (34.380) | Μάλτα (13) |
Να σημειωθεί ότι, στην Ελλάδα σήμερα υπάρχουν συνολικά 1.021 φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με τα επίσημα της ΑCEA.