Υπάρχει λειψυδρία μεγάλων έργων; Αποτελεί μονόδρομο για τις ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες το… εξωτερικό μετά την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων;
Επί του παρόντος, τα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη, είτε σε επίπεδο διαγωνιστικής διαδικασίας, είτε κατασκευαστικής είναι το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του Μετρό, το Μετρό της Θεσσαλονίκης, τα σιδηροδρομικά έργα της ΠΑΘΕ, το αεροδρόμιο στο Καστέλι, το Θριάσιο Ε/Κ, ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος και, εφόσον η ΕΕ δώσει το «πράσινο φως», το νότιο τμήμα του Ε65.
Ποια είναι τα επόμενα έργα; Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, σε φάση διαγωνιστικής προετοιμασίας βρίσκεται το μεγαλύτερο τμήμα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, ο ΒΟΑΚ, η περιφερειακή Χαλκίδας, η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Πάτρας, το εμπορευματικό κέντρο της Θεσσαλονίκης και διάφορα υπολειπόμενα έργα της ΕΡΓΟΣΕ.
Ωστόσο, αρκετά στελέχη της εγχώριας κατασκευαστικής αγοράς θεωρούν τα ανωτέρω έργα, είτε μη ώριμα, είτε μικρά, σε σχέση με τους 5 αυτοκινητοδρόμους.