“Πρώτη επιλογή” των αγοραστών στην Ευρώπη αποτέλεσαν τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά, σύμφωνα με στοιχεία της ACEA, αντιπροσωπεύοντας το 96,6% των νέων πωλήσεων, έναντι 95,9% ένα χρόνο νωρίτερα.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Παρά τη σημαντική άνοδο του ποσοστού τους πέρυσι, τα ηλεκτρικά φορτηγά συγκέντρωσαν μόλις το 0,6% της ευρωπαϊκής αγοράς και τα φορτηγά εναλλακτικής ισχύος το 2,8% των συνολικών πωλήσεων.
Φορτηγά ντίζελ και βενζίνης
Συνολικά το 2022, τα νέα φορτηγά ντίζελ που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ συνέχισαν να αυξάνονται (+3,7%), αν και με βραδύτερο ρυθμό σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Σε ολόκληρη την Ευρώπη, πουλήθηκαν συνολικά 274.058 μονάδες, με την Κεντρική Ευρώπη να συμβάλλει σημαντικά στην απόδοση της περιοχής.
Από τις τέσσερις βασικές αγορές της Δυτικής Ευρώπης, η Γαλλία και η Γερμανία υπέστησαν απώλειες (-3% και -2,4%, αντίστοιχα), ενώ η Ισπανία και η Ιταλία παρουσίασαν βελτιώσεις (+11,6% και +4,6%, αντίστοιχα).
Αντίθετα, τα φορτηγά βενζίνης μειώθηκαν κατά 17,4%, με μόνο 157 μονάδες να πωλούνται σε ολόκληρη την ΕΕ, εκ των οποίων πάνω από το 60% στη Φινλανδία.
Φορτηγά εναλλακτικής ισχύος (APV)
Πέρυσι, η ΕΕ σημείωσε ισχυρή αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών φορτηγών (+32,8%), με 1.656 οχήματα να ταξινομούνται, τα μισά εκ των οποίων στη Γερμανία (829 οχήματα). Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς της εν λόγω κατηγορίας οχημάτων αυξήθηκε από το 0,5% το 2021 στο 0,6% το 2022.
Στον αντίποδα, ο αριθμός των υβριδικών φορτηγών που ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ μειώθηκε κατά 16,1%, με μόλις 47 οχήματα να πωλούνται συνολικά.
Οι πωλήσεις φορτηγών που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα, όπως φυσικό αέριο, LPG, βιοκαύσιμα και αιθανόλη, μειώθηκαν κατά την εξεταζόμενη χρονιά, αντιπροσωπεύοντας το 2,8% της συνολικής αγοράς (έναντι 3,6% το 2021).
Με 7.915 φορτηγά ταξινομημένα σε ολόκληρη την Ευρώπη, οι πωλήσεις φορτηγών που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα μειώθηκαν κατά 19,9%. Η Γερμανία ήταν ο βασικός συντελεστής στις αρνητικές επιδόσεις της περιοχής σε αυτά τα φορτηγά, με πτώση 34,2%.